2008. március 31., hétfő

VKF! XIV - 2. recept: Öregtarhonya reformosan

(English version)


A száraztészta-készítés során egy adag tarhonyát is csináltam, amolyan próbaképp. A vékonyra nyújtott formájúakkal ellentétben ennek a színén nagyon látszik a teljes kiőrlésű liszt, de ízre teljesen rendben van.

Először is megtisztítottam és vékony szeletekre vágtam két répát, egy petrezselyemgyökeret meg egy krumplit. Zeller is jó lett volna bele, csak épp nem volt itthon. Utána kevés olajat forrósítottam, majd állandóan kevergetve elkezdtem pirítani benne 2 dl tarhonyát. Mikor már majdnem jónak ítéltem, akkor hozzáöntöttem az előkészített zöldségeket, együtt is pirítottam még őket egy kicsit, aztán az egészet felöntöttem 4 dl vízzel. Sóval és pirospaprikával ízesítettem, majd amikor felfőtt, kicsire vettem a lángot, és lefedve addig főztem, míg minden megpuhult – eddigre a levét is szépen elfőtte. A petrezselyem zöldjével díszítve tálaltam. Ez a mennyiség két bőséges adagot tett ki.

Ha van, akkor egy felkarikázott zöldpaprikát és egy cikkekre vágott paradicsomot is szoktam tenni bele. Meg nem vegáknak szalonnát is úgy, hogy az elején kisütöm a zsírját, majd kiszedem a darabokat, a kisült zsíron elkészítem az ételt, és a végén teszem vissza a sült szalonnadarabokat – ez azért jó, mert így nem ázott-főtt állagú lesz benne. Persze ha fokozni akarjuk az élvezeteket, akkor füstölt hús vagy kolbász is mehet bele. Több vízzel felöntve levesként is működik, és nem csak tarhonyából, hanem lebbencsből is készíthető.

----------

Kapcsolódó bejegyzések:

1. rész: Magyar ízek

2. rész: Tésztagyúrás, darabolás

3. rész: Kifőtt tészták hagyományosan és egy kis csavarral

1. recept: Diós-almás metélt

(Noodles with apples and walnuts)

4. rész: Tésztaételek

2. recept: Öregtarhonya reformosan

(Tarhonya or lebbencs)

5. rész: Tészták – még!

3. recept: Tojásos nokedli csalamádéval

(Dumplings with eggs and mixed pickles)

6. rész: A mű angol nyelvű összefoglalója

(Hungarian home-made száraztészta)

7. rész: Záró gondolatok

2 megjegyzés:

Vera írta...

Hagymát nem szoktál tenni bele vagy csak kimaradt?

Dulmina írta...

Személy szerint elég kevés hagymától is elég rosszul tudok lenni, úgyhogy ha csak magamnak főzök, akkor hanyagolom. De persze hagyományosan kellene bele, bár a mennyiséget illetően a családtagjaim sem értenek egyet :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails