2008. március 5., szerda

Magunk és mások egészségére – 5. Hogyan tovább?

No és mit szól mindehhez a környezetem? Enyhébb esetben csodabogárnak tartanak, rosszabb esetben hülyének. Szoktam is mondogatni, hogy most már úgyis mindegy, attól nagyobb parasztnak nem fognak gondolni, mint amekkorának már elkönyveltek az eddigiek alapján. Nem mondom, néha nehéz a bántó megjegyzéseket elengedni a fülem mellett, vagy megfelelően reagálni rájuk, de próbálkozom :) Nem győzködök én senkit, hogy éljen úgy, mint én, de elvárom, hogy ugyanígy ők is tiszteletben tartsák az én életformámat. Tudom azt is, hogy nem mindenkinek egyféleképpen jó, és a körülményektől is függ pár dolog – ami zavar, az a lustaság és a nemtörődömség, önigazolásként a nem ilyen beállítottságúak gáncsolásával párosulva. Tolerancia és nyitottság nélkül elég nehéz...

Én is éltem úgy, hogy nem vezéreltek egészség- és környezetvédelmi szempontok. Érzem a különbséget ehhez az életmódhoz képest, és élvezem az előnyöket. Nehezemre esne visszalépni, és nem ezt a tudatosabb életmódot fejleszteni tovább.

Amit szeretnék a nem túl távoli jövőben:

  • A nullához közelíteni a mesterséges édesítőszerek használatával. A túlságosan édes íz már nem vonzó számomra, lassan itt az ideje csak a természetre hagyatkozni ebben :)
  • A virágokon kívül néhány nem túl nagyigényű növényt is telepíteni a kertbe, s remélhetőleg a kertészkedésen túl a termést is élvezni majd.
  • Friss fűszernövényeket tartani (például a teraszon virágládákban), nem csak dísznek :)
  • Megoldani az esővíz összegyűjtését, hogy aztán például locsolásra használjam fel (a növényeknek is jobb, nekem is olcsóbb).
  • Felkutatni, kipróbálni újabb hozzávalókat, recepteket – s mindezekről itt beszámolni.
  • „Térítés” helyett példát mutatni másoknak, hátha kedvet kapnak pár egyszerű lépéshez – csak a kezdet nehéz :) Az egyéntől és a körülményeitől is sok minden függ, de hiszem, hogy aki akarja, az megtalálja a maga útját.

(Egyelőre itt a vége, de persze fenti terveim megvalósításáról meg újabb lépéseimről mindenképpen beszámolok...)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails