2008. április 9., szerda

Ha szerda, akkor köles: Köleskörözött

Korábbi köleses bejegyzéseimet megnézve kiderült, hogy eddig mindig valamilyen gyümölccsel kombinált, édes jellegű ételt készítettem a kölesből. Ideje volt hát egy sós jellegű receptet is műsorra tűzni.

Végül Vera köleskörözöttjére esett a választásom, és mivel még tegnap este elkészítettem (a „másnap még finomabb!” jegyében), ma reggelire már ehettem is. Némileg alakítottam ugyan a recepten, de nekem így ízlett. Sőt, véleményem szerint simán veri a sima körözöttet! :)

Ahogy én csináltam: 1 dl kölest jó puhára főztem 3 dl vízben, aztán hozzákevertem 1 kis pohár kefírt, és val, köménymaggal meg pirospaprikával ízesítettem, közben gyakran kóstolgatva :) Egy éjszakára hűtőbe raktam, majd házi Graham kenyérrel falatoztam el.

Szándékomban áll kipróbálni Vera többi köleses receptjét is, főleg a „hamistúrósakban” látok nagy fantáziát...

További köleses receptjeim – természetesen folyamatosan bővítem a kört.

Holnap rozsos nap, egy érdekes recepttel. Az előkészület már folyamatban van :)

Utólagos kiegészítés: Vegán változatban a kefír kihagyható, akkor kicsit több vízzel szottyosra főzöm a kölest, a savanyításhoz kell bele egy kis citromlé, a fűszerezés meg ugyanúgy.

1 megjegyzés:

Kata írta...

Én is, én is, ezt fogom ma kipróbálni :o)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails