2008. április 24., csütörtök

Krumpli-zeller leves

Volt még itthon két kis zeller, így épp kapóra jött a következő recept Kurma dásza könyvéből. A turmixolást persze lehagytam, mert én a darabos leveseket kedvelem inkább, meg tejföl helyett épp kefír volt itthon.


Recept: Krumpli-zeller leves


Meghámoztam 2 nagy krumplit és 2 kis zellert, majd előbbit kockákra, utóbbit nem túl vastag szeletekre vágtam. Annyi vizet öntöttem rá, ami épp ellepte, felforraltam, majd lefedve, kis lángon nem egészen puhára főztem (kb. 15 perc).
Egy kis lábasban megolvasztottam 2 evőkanálnyi vajat, majd megpirítottam benne pár tekerésnyi darált borsot és 1 teáskanálnyi szárított kaprot. Aztán hozzákevertem 1 is pohár kefírt, és összemelegítettem. Mertem hozzá a zöldségek levéből, simára kevertem, majd az egészet a leveshez adtam.
Sóztam, egyet forrt, majd tálaltam. A kép elkészítése után még petrezselyemzöldet is morzsoltam rá, majd bekanalaztam.

(Forrás: Kurma dásza: Ínycsiklandó vegetáriánus receptek)

1 megjegyzés:

Bné P Kriszta írta...

Kipróbáltuk, mennyei.
Egy nagy fej zeller fele pihent a hétvégi húsleves óta raktáron, tettem mellé három kisebb krumplit és tökély lett. Se Anya, se én nem rajongunk a zellerlevesért, próbálkoztunk különböző verziókkal, de ez mennyei volt. Köszönjük! :D
Nagy kapor-kedvelők vagyunk :P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails