2008. április 21., hétfő

Képek a kertből

Most köszöntött csak be igazán a konyhámba a tavasz, amikor is szinte alig vagyok ott :) S amikor vagyok, akkor is csak valami nagyon egyszerű ételt dobok össze a régi, jól bevált receptek közül választva.

Merthogy most inkább a kertben töltöm a szabadidőmet, no meg a múlt héten a komolyabb biciklis szezont is megnyitottam egy szegedi túrával (27 km).

S hogy mi újság a kertben?

A tavaszi hagymások már elvirágoztak, de azért nem maradtam virágok nélkül így sem. Például a napokban kinyílt az orgona a ház előtt:

Meg virágba borult az öreg birsalmafa:

A nemrég telepített földieprek is kitesznek magukért:

De vadon is nő ilyen szépség:

A pitypangot meg a tarackot viszont inkább hagyjuk...

Nagyot nőnek a kis fák, meg bokrok. A mogyoró igen látványos: két fajta van összeültetve egy bokorba:

A piros ribizli meg már itt tart:

Persze a fekete sem akar lemaradni:

A sárgaszilva is ígéretes - bár még zöld :)

Meg a málna, virágzás előtt:

És egy friss telepítésű bokor, a két josta közül az egyik. Kíváncsi vagyok, mi lesz belőlük:

Már a kardvirág is kezd kibújni, a májusi szegfű pedig igen elszántan készülődik a virágzásra:

Kibújt a retek is, meg a saláta, meg a fűszernövények közül a legkorábban elvetettek:

Persze olyan növény is van, amit még csak most vetettem el. További fűszernövényeket meg virágokat a végleges helyükre, a sütőtököt viszont palántának:

Érdemes volt gyűjteni a sok joghurtos, kefíres, tejfölös dobozt, no meg komposztálni, így házi tápkockába kerülhettek ezek is, meg pár virág is.

Ha már a virágoknál tartunk: íme a paprikavirág teljes pompában:

Életemben először a begóniát is sikerült átteleltetni – avagy nem csak kajatárolásra kiváló a sufni :)

A fenyők pedig most hullatják a tobozaikat – soká lesz még ugyan karácsony, de elkezdtem gyűjteni a díszekhez...


4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szép képek, szép kert, bár csinálhattál volna egy amolyan össz kerti képet, hogy lássuk hogy néz ki most az egész egyben... :)

Gouranga!

Dulmina írta...

Ígérem, hamarosan kísérletet teszek erre is, csak még előbb rendezni kell bizonyos gallycsomókat, meg találni olyan nézőpontot, ahonnan a fákon kívül más is látszik :)

Névtelen írta...

Mondjuk Photoshop??? :)
Gouranga!

Dulmina írta...

Aha. A telepítéséig már eljutottam, de jobban még nem merültem bele. A retusálással különben is úgy vagyok, hogy az rendben, hogy szép lesz a végeredmény, de az már nem az igazi. Mint Évi barátnőm a porcelánbaba-simára retusált, a valóságban eléggé pattanásos arcával a gimis tablóképén, amire azt mondta: "Jó, jó, de ez nem én vagyok!"

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails