2009. március 9., hétfő

Pasztinákpite

Nem ennek indult, hanem egy újabb ígéretes recept kipróbálásának. Végül úgy jött ki, hogy elragadott a kreativitás, és nem sokat tartottam meg az eredetiből (talán majd máskor). Szerencsére azért így is finom ebéd lett a jutalmam :)

A "tésztához" meghámoztam és a reszelő apró lyukán lereszeltem 8 közepes krumplit. Kevertem hozzá 1-1 kanál teljes kiőrlésű rozslisztet, kukoricalisztet, keményítőt, aztán 2 kanálnyi étolajat, 1 kávéskanál szódabikarbónát, meg szárított rozmaringot bőségesen.

A "töltelékhez" lereszeltem 3 közepes pasztinákot a reszelő nagy lyukán.

Kiolajozott piteforma aljára egyengettem kanállal a krumplis keverék felét, a szélén peremet csinálva neki. Ráraktam a reszelt pasztinákot, és kicsit lenyomkodtam, majd betakartam a krumplis keverék másik felével. A pasztinák vékonyából, ami nem volt alkalmas reszelni, díszítést raktam a tetejére. 180 fokon jó fél órát sütöttem, előmelegítés nélkül.

Reménytelennek láttam épségben kiszedni a formából, így abból villáztam ki (persze csak felét egy étkezésre). (Kihűlve viszont szépen összeállt, másnap a maradékot gond nélkül ki lehetett emelni.) A pasztinák remekül megpárolódott a fűszeres krumplis burokban, így ízletes egytálétel lett a jutalmam. Valahogy az "öreg" (tárolt) répa és gyökér helyett szimpatikusabb volt a frissen kiásott pasztinák, még ha így nem is lett színes az étel.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails