2009. március 3., kedd

Paradicsomos bab

Pár napja beáztattam 1 bögre fehér babot. Aztán úgy alakult, hogy nem főztem meg, így inkább leöntöttem róla a vizet, és szűrőben naponta átöblítettem. El is kezdett kicsírázni. Aztán ma eljött az idő, hogy végre kezdjek vele valamit.

Egy vastag aljú lábasba rétegeztem az alábbiakat: a lecsepegtetett bab, 1 üveg (720 ml-es, szabvány befőttesüveg) hámozottparadicsom-befőtt a levével együtt, 2 kis pasztinák felkarikázva, 1 kis üveg olívabogyó leöblítve és felkarikázva. Miután felmelegedett, kis lángon, lefedve addig főztem, míg a bab megpuhult az alján (kb. 1 óra, de a bab fajtájától függ). Nem kellett vizet öntenem alá, elég volt a paradicsombefőtt vékony leve (kezdetben teljesen ellepte a babot, aztán szépen elfőtt a végére). Szándékosan nem kevertem össze, mert egyrészt így sokkal jobban néz ki, másrészt így nem állt fenn a veszély, hogy a paradicsom miatt odasül az alja. Egy kis bazsalikom illett volna hozzá, de ez későn jutott eszembe :) Ez a mennyiség 2 tisztességes adag.

Az Éden étterem oldalán található gyűjtemény babos receptjeiből merítettem ötleteket a készítéshez, aztán meg mentem a saját fejem után. Változatosságnak mindenképpen jó volt a csírázni kezdő bab, amúgy az egy éjszakás áztatás is megtette volna.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails