2009. március 16., hétfő

Zöldséges gyöngybab

A hétvégén tudtam venni gyöngybabot a piacon. Nagyon örültem neki, mivel szeretem, hogy ez sokkal hamarabb megfő, mint a többi fajta (szétfőzve viszont nem az esetem). Így nyugodtan hozzá lehet tenni a zöldségeket az elején, alágyújtani, és nemsokára kész a tartalmas, ízletes egytálétel (de leves is lehet, ha valaki inkább úgy szereti - én csak annyi vizet öntöttem rá az elején, hogy épp ellepje, így minimális leve lett, mire elkészült). Ezúttal az "öreg" répa és gyökér maradéka (3-3 szál, kis hasábokra vágva), egy maréknyi savanyú káposzta, pár szelet aszalt paradicsom meg némi fűszer (1 babérlevél, pár szem színes bors és kevés só) került egy fél bögre gyöngybab mellé, amit előtte egy éjszakára beáztattam. Bő fél óra alatt meg is főtt mindenestül. (Lassabban puhuló babot előbb külön főznék valameddig, és csak utána tenném hozzá a zöldségeket, hogy ne legyenek túl puhák a végére. A babot minden esetben célszerű beáztatni előtte, mert ez észrevehetően csökkenti a főzési időt.) Ez a mennyiség 1 bőséges adagot tett ki úgy, hogy nem volt más ebédre, és kenyeret sem ettem hozzá.

1 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Mindenféle módon megy nálunk mindenféle bab, most megint kaptam egy új ötletet!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails