2009. március 17., kedd

Ketchupos káposzta

Januárban megvolt a fagyasztó-leolvasztás, és itt abba is maradt a hűtőtakarítás. Mostanáig. Hétvégén kipakoltam az alsó részt is, szódabikarbónás vízbe mártott törlőkendővel áttörölgettem a hűtő belsejét és polcait, majd visszaraktam a még jónak ítélt tartalmat. Szerencsére nem sok végezte alternatív hasznosításban (komposzt, gyújtós, illetve erre járó macskák eledele), és ez majdnem egy év alatt halmozódott fel benne (jó, persze a nagyon nyilvánvaló dolgokat közben is selejteztem). Nem tagadom, néha nálam is megromlik ennek-annak az utója, ha valamiért elmaradt a megfelelő felhasználás.

No, de ennek a fél üveg ketchupnak még nem észleltem baját, még ha nyilván nem is mostanság bontottam ki. Virágoskúti bio ketchup, leértékelve vettem, kóstolásra. Meg kell hagyni, hogy egész jó, bár a benne érezhető hagyma-íz miatt kétszer is meggondolom, hogy ne házi paradicsomlevet fűszerezzek-e meg, persze hagyma nélkül (nem bírom, na). Valamelyik este pedig olvastam egy Ketchupos káposzta névre keresztelt receptet Hamikus Zsuzsi Tündérkonyhájában, s mivel korábban raktározott káposzta is akad még a sufniban, ma összehoztam őket:

1 kis fej káposztát késsel összeaprítottam, nem túl hosszú csíkokra. Vastag aljú, mély serpenyőben kevés olajat forrósítottam, majd rátettem a káposztát, és időnként megkeverve félpuhára pároltam. Időnként hagytam, hogy enyhe barna színt kapjon az alja. Aztán ráöntöttem a ketchupot (kb. 1 dl volt), meg kiöblítettem az üveget egy kis vízzel, és azt is hozzáadtam. Kis lángon, lefedve pároltam tovább, amíg elfőtt a leve. Kevés sóval és egy kis őrölt köménymaggal ízesítettem, amúgy nekem a ketchup fűszeressége elég volt. (Az eredeti recept szerint vízzel felöntve kell megfőzni a káposztát, és jóval több fűszer kerül még bele. Én a leveses és a fűszeres dolgoknak se vagyok igazán rajongója, azért módosítottam.)

Nem állítom, hogy gyakran lesz ismétlés, de készletleépítés és maradékfelhasználás címszóval egész jó kör volt a gyors ebéd kategóriában (meg még maradt is egy csökkentet adag). A ketchup minősége nyilván sokat számít az eredmény tekintetében.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails