2008. november 30., vasárnap

Csicsóka bundában

Külön nem sül szépen a csicsóka olajban, az 1/3 rész csicsóka + 2/3 rész krumpli hasábra vágva viszont nagyon kiváló ily módon. De csak izgatta a fantáziámat, hogy hogyan lehetne mégiscsak megsütni valahogy a csicsókát krumpli nélkül. Mondjuk bundában?

Ugyanúgy csináltam, mint a rántott pasztinákot: sárgaborsóliszt és teljes kiőrlésű liszt feles keverékéből készítettem vízzel egy sűrű palacsintatésztát, picit sóztam, majd abba mártogatva sütöttem ki a csicsókaszeleteket. A teljes kiőrlésű liszt ezúttal vegyesen volt búza meg rozs, mert egy kanálnyi hiányzóért nem akartam most felbontani egy egész kilót a búzából. Az alaposan megmosott, majd megszárított csicsókát kb. fél centi vastag szeletekre vágtam (frissen szedettből nem ment volna, ez néhány napos volt már). Előfőzés nélkül is megpuhult, mire a bundája készre sült a forró olajban. Az a jellegzetes csicsóka-íze is megvolt, a natúr bunda remekül hagyta érvényesülni.

1 megjegyzés:

Cukroskata írta...

Most már tényleg kéne valahol csicsókát szereznem :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails