2011. január 12., szerda

Bok csoj jázmin rizzsel (vegán)

(Tavaly októberi piszkozat, most került elő a hozzá tartozó kép - jobb később, mint soha, nem igaz?)

Újabb különlegesség került a hátizsákomba a hétvégén a dorozsmai piacon: bok csoj - vagyis kínai káposzta. Egy szatymazi kertész termeszti és árulja, sok-sok különféle fűszernövény és egyéb, kevésbé szokványos zöldségek mellett. Kaptam hát az alkalmon, vettem egyet megkóstolni. Nyersen nem ízlett különösebben, így egy egyszerű, gyors, kínai jellegű ételt készítettem belőle.


Bok csoj jázmin rizzsel
(vegán recept)


Hozzávalók (2 adaghoz):

A rizshez:
A sült zöldséghez:
  • 1 fej bok csoj
  • 1 evőkanál olaj
  • 1 teáskanál friss reszelt gyömbér
  • 1 evőkanál szójaszósz

Elkészítése:
  1. Először a rizst tesszük fel: Vastag aljú lábasban felmelegítjük az olajat, és kevergetve átpirítjuk rajta a rizst. Felöntjük a vízzel, ízesítjük a sóval, és forrás után kis lángon, lefedve pároljuk. Amikor már csak épphogy van alatta folyadék (kb. 10 perc párolás után), elzárjuk alatta a lángot, és lefedve állni hagyjuk.
  2. Amíg fő a rizs, elkészítjük a zöldséget: A bok csojt leveleire szedjük, felkockázzuk. Vastag aljú, mély serpenyőben felforrósítjuk az olajat, kevergetve pirítjuk benne kicsit a gyömbért, majd hozzáadjuk a bok csojt, és kevergetve gyorsan megsütjük (4-5 perc, ne várjuk meg, míg kidobja a levét). A végén hozzákeverjük a szójaszószt.
  3. Tálaláskor a tányérra szedjük a rizst, majd mélyedést csinálunk a közepén, és ide szedjük a zöldséget.

Idő: kb. 20 perc
Pénz: kb. 400 Forint
Ez most zömmel nem hazaiból volt, bár a kiindulópont, a bok csoj igencsak a közelben termett.
 

3 megjegyzés:

Ami írta...

Ez komoly :)) ? Dorozsmai piacon lehet kapni ilyet? Én is szegedi vagyok, és nagyon érdekelne a dolog. Hol lehet még őket elérni? Szombati piac vagy máshol is? esetleg a mars téri piac?
Örülök :)))

Dulmina írta...

Ez még ősszel volt, akkor rendszeresen árult a srác hétvégén. Azóta én is jóval ritkábban piacoltam, meg szerintem ő is, így nem találkoztunk. De adott névjegykártyát, írom az elérhetőségeit:
Kiss G. Attila
fűszer- és gyógynövény termesztő
6763 Szatymaz, III. körzet 208.
(30) 286 7155
kissattila1973(kukac)gmail(pont)com
Egyébként nem csak bok csojt, hanem egyéb különlegességeket is árult, hirtelen például a mángold ugrik be, meg rengeteg féle friss fűszernövény.

Ami írta...

Köszönöm az infókat Dulmina!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails