2009. február 24., kedd

Krumpli-kelbimbó egytál

Még mindig tart a kelbimbó, s változatosságra törekvés ide vagy oda, a serpenyős krumplilepény és a sütős pite után megint krumpli került mellé. Az elkészítési mód és az ízesítés viszont megint más lett, úgyhogy mégsem unalmas. (Nem is baj, mert még ez után is maradt egy kis adag kelbimbó.)

Ezúttal a mázas cseréptálamba pakoltam az összetevőket: héjasan felkockázott krumplit és félbevágott kelbimbót. Megcsorgattam egy kis étolajjal, megszórtam egész köménymaggal, és öntöttem alá egy nagy merőkanálnyit a savanyú káposzta levéből. Ráraktam a tál fedelét, majd be a hideg (!) sütőbe. 200 fokra kapcsolva 1 órán át sütöttem, majd úgy jött ki a lépés, hogy később ebédeltem, így az elzárt, de persze forró sütőben hagytam még. Szerencsére épp jó volt a hőfoka, mire asztalra került.

Finoman megpuhultak a zöldségek, a felső réteg pedig szépen meg is pirult. A lé szinte teljesen elfőtt alóla, de nagyon kellemes ízt adott az egésznek. Jó volt a megérzésem, hogy ez így ízletes ebéd lesz!

1 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Látom, tudod még tovább is variálni, biztos vagyok benne, hogy lesz még más változatod is. Nekem nagyon tetszik ez a savanyú káposztalés étel is.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails