2009. február 6., péntek

Töltött gombafejek mediterrán hangulatban

Kerékpáros beszerzőkörút volt ma ebben a szép időben. Hazafelé tekerve pedig azt is kitaláltam, hogy mit fogok készíteni a szerzeményekből. Merthogy a tervezetteken felül pár alkalmi vétel is került a hátizsákomba, amik a most napirenden lévő receptek helyett másra is lehetőséget adnak. Hazaérve hozzá is láttam az egyik ígéretes ötlet megvalósításának, s még közben is eszembe jutott pár finomítás:

A két alkalmi vétel: friss gomba, feta sajt
A tervezett beszerzésből rögtön használtam is: olívabogyó
Amit itthoni készletből tettem hozzá: pasztinák, aszalt paradicsom, kakukkfű, olívaolaj

Ami végül lett belőle:
Kiválogattam a gomba nagyját. Megtörölgettem őket, és kitörtem a tönkjüket.
A töltelékhez lereszeltem 1 nagy pasztinákot, belekarikáztam egy kis üveg olívabogyó felét (előbb persze vízzel leöblítettem, hogy ne legyen annyira sós), beleaprítottam egy fél marék aszalt paradicsomot, belekockáztam 5 dekányi feta sajtot (azért csak ennyit, mert nem akartam, hogy nagyon sós legyen). Tépkedtem bele friss kakukkfüvet, majd az egészet összekevertem. (Ez a mennyiség kb. 20-25 db gomba megtöltéséhez elég.)
A gombafejekbe raktam, azokat meg egy sütőtálba, mert ekkor még úgy volt, hogy sütve lesz. De mivel töltés közben nem sikerült megnyugtató választ találnom arra a kérdésre, hogy miért is kell megsütni, ha az összes hozzávaló jó nyersen, ezért végül kihagytam ezt a lépést. (Így viszont jó lett volna kicsit beáztatni az aszalt paradicsomot, de már mindegy - majd legközelebb).
Tányérra raktam, megcsorgattam egy kis extra szűz olívaolajjal, és jóízűen megettem. Közben kitaláltam, hogy aki nem fogyaszt tejterméket, annak meg feta sajt nélkül és több olívabogyóval ajánlanám.

Amit a sütésen túl hanyagoltam:
* darált bors a töltelékbe (azt hiszem, csak megszokásból jutott eszembe, annyira le vagyok már szokva az ilyen típusú fűszerezésről - nem, nem azért, mert ízetlenül szeretem, hanem mert érzem és élvezem a natúr ízeket)
* pasztinák helyett joghurt a töltelékbe (de az talán túl folyós, meg különben se vettem joghurtot :)
* a pasztinák megfőzve, pürésítve a töltelékbe (az ilyen kétlépcsős készítés leginkább csak átalakítással egybekötött melegítés esetében működik nálam, amúgy fölösleges maszatolásnak érzem, ami ráadásul az amúgy nagyon egészséges hozzávalók tápértékének se használ)

A sütést így képzeltem:
előmelegített sütő, kb. 200 fok, max. 10 perc, hogy ne dobja ki a levét a gomba, és a reszelt pasztinák is harapható legyen még

(Ezeket csak azért írtam le, hogy akinek nagyon meredek a nyers változatom (végülis azért nem 100 % nyers, mert az olívabogyó hőkezelt volt :), annak talán jól jönnek ezek az ötletek.)

5 megjegyzés:

Gitta írta...

Ez teljesen jó így, ahogy van. Nagyon tetszik! Amíg olvastam az elejét, végig arra gondoltam, hogy ezt kár lenne megsütni. És csak itt mosolygok magamban, hogy tényleg nem sütötted meg!
Nekem itt figyel a hűtőmben két doboz nyers (!!) olivabogyó, és nem nagyon tudok vele mit kezdeni. Adtál ötletet.

Dulmina írta...

:)
Úgy látszik, fejlődőképes vagyok a reformosításban :)

erős ildikó írta...

Ez nekem is nagyon tetszik, noha a környezetem mindig meglepődik, ha a gombát nyersen eszem, valahogy ez sokaknak furcsa.
Szerintem így ahogy van, finom lehetett, és sütve sem lenne rossz.

Névtelen írta...

Szia, nézz be hozzám, vár rád egy játék :)

Dulmina írta...

Napmátka: Annyira ízlett így, hogy a maradékot is nyersen ettem meg. De maradt még gomba, így talán valami sült is lesz majd. No meg a kitört tönkökből egy paprikás vagy szósz.

Andici: Köszönöm, izgalmas feladvány! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails