2009. február 11., szerda

Káposztalében párolt krumpli

Határozott krumpli-ehetnékem támadt délután, így egy jó kis krumplis ételt készítettem vacsorára:

Meghámoztam és felkockáztam egy adag krumplit (a vágódeszkáról egy tányérra öntögetem, és a csomójáról látom a mennyiséget - a végén pedig megeszem a kész ételt ugyanarról a tányérról). Egy nagy átmérőjű serpenyőben kevés olajat forrósítottam, majd rádobtam a krumplit, és kicsit átpirítottam. Egész köménymaggal ízesítettem. Utána merőkanállal szedtem rá a savanyú káposzta levéből, hogy épp ellepje. Megvártam, míg felforrt, majd lefedve, kis lángon pároltam tovább. Időnként ránéztem, hogy puha-e már, illetve kell-e még alá lé. A végén levettem a fedőt, és megvártam, míg elfő a leve. Nyers savanyú káposztával ettem.

Igen ízletes lett a besűrűsödött káposztalétől, és még sózni se kellett (a káposztalében alapból van só). A káposztát szándékosan nem főztem meg, hogy ne legyen oda a vitamintartalma. Jó ötlet ez az étel a káposztalé hasznosítására. És úgy látszik, nem véletlenül ízlik nekem annyira ez a kenyér :)

3 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Milyen egyszerű és mégis szokatlan ötlet! Kíváncsi vagyok az ízére, ezért legközelebb mindenképpen így használom majd a felesleges káposztalevet.

Hajnal írta...

Szia!Ma kipróbáltam,és felülmúlta az elvárásaimat:)Isteni fini lett!!Köszi az ötletért!Máskor is fogok ilyet csinálni,az tutit:-))
Én mondjuk még tettem bele egy kis csíkozott patiszont a fagyóból,és az is olyan fini lett,mint a krumpli:))Ja,és saját savanyúkáposztával ettem,amit most csináltam előszőr,és az is isteni lett.Köszi a receptet!!

Dulmina írta...

Egészségedre! Örülök, hogy ízlett :)
A patiszon is jó ötlet bele, bár a kipróbálással nekem a szezonig várnom kell (a patiszonmag már megvan :)))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails