2009. február 1., vasárnap

Függőségeim

Sokat gondolkodtam, mit is válaszolhatnék erre a kérdésre, melyet Napmátka tett fel nekem. Hiszen engem teljesen hidegen hagynak azok a dolgok, amiket ezzel kapcsolatban szoktak emlegetni: drog, alkohol, dohányzás, édesség, kávé...

Aztán elmerengtem rajta, mi is az, hogy függőség. Aki függő, milyen viszonyban van függősége tárgyával. S mi az, amivel én ilyesmi viszonyban vagyok.

Ha nincs, hiányzik. Nagyon. Nagyon-nagyon. Ép ésszel felfoghatatlan néha, hogy mit képesek megtenni azért, hogy megszerezzék. Még akkor is, ha közben tudják, hogy az nem jó.

Íme hát az én függőségeim (a teljesség igénye nélkül):
  • Étel
    Olyan, ami aktuálisan jólesik, amiről tudom, hogy táplál. Mindez nyugodt körülmények között, kellemes légkörben elfogyasztva.
  • Tea
    Bármikor. Télen melegen (de nem forrón!), nyáron hidegen (de nem jegesen!). Fekete, zöld, vörös, gyümölcsös - amelyikhez épp kedvem van. De csakis szálas. Natúr.
  • Piac
    Úgy általában nem szeretek vásárolni. Ritkán és céltudatosan megyek boltba. Piacra viszont néha 'csak úgy' is. Veszek valami frisset, illatosat, s közben el-elbeszélgetek egyik-másik árussal. Megyek pár kört, s közben kombinálok, mi finomat készítek majd a szerzeményekből, s ehhez mi hiányzik még.
  • Egyszerűség, természetesség
    Nem csak a konyhában mániám ez, hanem minden másban is. Erre törekszem, mikor kiválasztom a környezetembe kerülő tárgyakat, a használt eszközöket, a ruháimat, a kerti növényeimet, stb.
  • Alkotás
    A főzés is az, meg az írás, nem feltétlenül csak főzésről. Ha van megfelelő mondandóm, akkor szinte bármilyen témában. Meg alkotás még például a barkácsolás vagy valami új rész kialakítása is a kertben. Szeretem továbbá mások alkotásait is csodálni - olyan témákban is, amikhez én magam egyáltalán nem értek.
  • Minőség
    Ha már hozzáfogok valamihez, szeretem jól csinálni, nem csak ímmel-ámmal, hogy teljen az idő. Sokat dob az is a lelkesedésemen, ha tudom, hogy erőfeszítéseimnek van értelme. Szeretek belefeledkezni, és teljes odaadással csak az adott dologgal foglalkozni, hogy aztán büszkén dőlhessek hátra, és örülhessek a jól végzett munkának, ami után még a fáradtság is kellemes tud lenni.
  • Internet, blogolás
    Számomra munkaeszköz a számítógép, de munkán kívül is sokat ülök előtte. Mert írok (blogot, leveleket, megjegyzéseket, naplót, bármit), olvasok (blogokat, cikkeket, recepteket, fórumokat, stb.), keresgélek, tájékozódom adott témákban.
Szóval nem a klasszikus dolgok, de úgy tűnik, nekem is akad egy pár...

4 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Nagyon köszönöm, hogy válaszoltál e témában. Ha megnézed az előtted szólok hasonló című bejegyzéseit, láthatod, hogy mások sem csak "szokásos, kézenfekvő" függőségeket soroltak fel. Szóval - bár korábban én is berzenkedtem e körkérdés ellen - utólag azt mondhatom, hogy sok új dolgot megtudhattunk egymásról, és átgondolhattunk magunkról.

Dulmina írta...

Igen, most már elolvasom a többiek írásait is - mert érdekel, csak nem akartam, hogy befolyásoljon a saját válaszom összeszedésében...

erős ildikó írta...

Piac: igen az nagyon hiányzik.
Ahol felnőttem, ott nagy piac (és csarnok) volt, a szombat reggelekhez mindig hozzátartozott ez az élmény. Budafokon viszont nagyon kicsi a piac, és sok dolog nincs is (pl. halárus vagy gombás sincs). Fél Budapestet meg nem akarom átutazni emiatt. Remélem, hogyha vidékre költözünk, ott elérhető közelségben találok majd jó piacot még akkor is, ha a kert is terem.

Dulmina írta...

Ez a dorozsmai is egy kicsi piac, de az engem érdeklő kínálat igen jó, sőt sokszor olyan dolgokba is belefutok, amire nem is gondoltam, hogy egyáltalán esély van rá ott. Hétköznap ha pl. postára megyek reggel, képes vagyok a kerékpárútról menetközben feltérképezni, hogy a 3-4 árus között van-e "kedvenc", és ha igen, akkor visszafelé arra kanyarodok...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails