2012. október 22., hétfő

Fűszeres túróval töltött cukkini (laktovegetáriánus)

A kertben termett különösen nagy, ám csinos, karcsú cukkiniből készítettem ezt a könnyű ebédet.


Hozzávalók 2 személyre
  • 1 nagy vagy több kisebb, karcsú cukkini
  • 1 marék száraz kenyérmorzsa
  • 1 szikkadt kenyérvég
  • 25 dkg tehéntúró (házi)
  • tandoori masala fűszerkeverék
  • 1 csokor petrezselyemzöld
  • néhány kanál tej vagy tejföl (szükség szerint)

Hosszában elvágtam a cukkinit, és kikanalaztam a magjait. (Idősebb példányról lévén szó, meg is hámoztam, fiatal, fényes darabot elég csak megmosni.) Összekevertem a túrót a fűszerekkel - nem kell sajnálni belőle egyiket sem, külön a töltelék legyen erősen fűszeres, mert a natúr cukkini elég szerény ízű. (Ha nagyon száraz lenne, némi tejjel vagy tejföllel lehet lazítani, jól kenhetővé tenni.) A cukkinicsónakokat megszórtam a száraz kenyérmorzsával, beletettem a túrókrémet, és megszórtam a lereszelt kenyérvéggel. Hideg sütőben indítva 200 fokon kb. fél óra alatt megsütöttem. Akkor kész, amikor a cukkinit már épp járja a villa, a tetején pedig pirosra, ropogósra sült a morzsa.

Tipp: tetszőleges más fűszereket is keverhetünk a túrókrémbe, a lényeg, hogy karakteres íze legyen.


Ötlet: GoodFood 2012. június
 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails