2012. október 17., szerda

Káposztás palacsinta (laktovegetáriánus)

Mire jó egy kis fej káposzta, ha akad otthon némi sajt és liszt is?


Hozzávalók 4 személyre

bő 1/2 kg káposzta (tömör fejet válasszunk)
2 evőkanál olaj
1 kávéskanál só
1 kávéskanál szárított borsikafű
1 teáskanál szárított kapor

30 dkg Graham-liszt (vagy teljes kiőrlésű búzaliszt)
3 evőkanál őrölt lenmag (elhagyható, csak akkor kevesebb folyadék kell)
1 kávéskanál só
szűk 1 liter szódavíz (vagy szénsavas ásványvíz)
2 evőkanál olaj

10-15 dkg sajt (füstölt, fűszeres házi sajtot használtam)


Tökreszelőn lereszeltem a káposztát (azért nem célszerű késsel vágni, mert ehhez jobb, ha nem szálas, hanem pici darabkák), majd vastag aljú edényben, időnként megkeverve roppanós-puhára pároltam az olajon a fűszerekkel. A tűzről levéve hozzáadtam a lisztet, a lenmagot meg a sót, majd 3-4 részletben a vizet, és jól elkevertem. Végül beledolgoztam az olajat is.

Teflon palacsintasütőben egy-egy merőkanálnyi masszát szétterítve vastag palacsintákat sütöttem belőle, közepes lángon. Mikor a sülő tészta teteje láthatóan megszilárdult, tányérra csúsztatva, majd a serpenyőbe visszaborítva megfordítottam, és a másik oldalát is pirosra sütöttem. A tészta a belekevert olajnak köszönhetően nem ragad le, nem kell egyenként aláolajozni. (Kb. 10 db lett belőle. Időigényes, de lehet mellette tenni-venni a konyhában, nem kell folyamatosan foglalkozni vele.) Lereszeltem a sajtot, és mindig megszórtam belőle a frissen kisült palacsintát, amit egy tányérra gyűjtöttem feltornyozva.

Tálaláskor tortaszerűen szeleteltem.


Forrás: Kisa Judit: 77 remek reform recept (a tojást lenmaggal és több folyadékkal váltottam ki benne)
 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails