2012. október 24., szerda

Cukkinis-krumplis kenyérlepény (laktovegetáriánus)

Az idei utolsó cukkinikből ezt a nagyszerű kenyérfélét készítettem el ismét a korábbi nagy sikerre való tekintettel - és most föl is jegyzem a receptet, hogy ne merüljön feledésbe jövő nyárig.


Hozzávalók 30 x 40 cm-es tepsihez
  • 1/2 kg teljes kiőrlésű (tönköly)liszt
  • 1/2 kg héjában főtt vagy sült krumpli
  • 2 kis cukkini (vagy 1 kicsi, karcsú, zsenge + egy nagyból egy ökölnyi darab megtisztítva)
  • kb. 3 dl tej
  • 1 csapott teáskanál barna cukor
  • 2 teáskanál só
  • 2 dkg friss élesztő
  • 2 evőkanál olaj
  • 1 marék friss bazsalikomlevél
  • 10 dkg sajt (fűszeres, füstölt házi sajtot használtam)

Lereszeltem a fele krumplit és cukkinit. Kenyérsütőgép tartályába raktam a tészta hozzávalóit: a reszelt zöldséget, a lisztet, a cukrot, a sót, a tej nagy részét és az elmorzsolt élesztőt, majd elindítottam a Dagasztás programot. Figyeltem, ahogy a gép összedolgozza a tésztát, és apránként további tejet adtam hozzá, hogy lágy, de éppen nem ragadós tésztagombóc legyen belőle (a lisztek folyadékfelvevő képessége sem egyforma, meg a reszelt zöldség miatt is változó, hogy pontosan mennyi folyadék szükséges). A kész tésztát hagytam a gépben megkelni. (Kézzel is lehet dagasztani, csak nekem most így egyszerűbb volt.)

Szilikon sütőlapot terítettem a tűzhely tepsijébe, enyhén megliszteztem, ráborítottam a tésztát, és olajos kézzel széthúztam benne. Megszórtam az apróra vágott bazsalikommal, majd kiraktam a felkarikázott krumplival és cukkinivel. Végül ráreszeltem a sajtot.

200 fokra melegített sütőben kb. 50 perc alatt megsütöttem. A sütési idő felénél letakartam alufóliával, hogy ne piruljon rajta keményre a sajt; a sütési idő lejárta után pedig még bent hagytam kicsit az elzárt sütőben.

Langyosan és kihűlve egyaránt finom, komplett harapnivaló.


Ötlet: GoodFood 2012. június
 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails