2011. június 18., szombat

Ez így gömbölyű :) (és laktovega vagy vegán)

Kérdezik időnként, hogy mégis mi alapján válogatom össze, hogy mi kerüljön egy-egy ételbe. Mert rendben, hogy vannak klasszikus párosítások és összeállítások, de - mint a mellékelt blog mutatja - nálam itt nem áll meg a fantázia. A kiindulási alap mindig egy meglévő hozzávaló, de van az úgy, hogy valami másik előírt hozzávaló épp nincs itthon, és nincs kedvem emiatt beszerzőkörútra indulni, vagy elmegyek ugyan, de nem kapok épp abból megfelelőt; a másik meg, hogy én sem kedvelek mindent egyformán, és épp akkor esetleg valami egészen mást ennék szívesen. Ebből a két szempontból születik aztán a végtelen változatosság.

Amikor bőség van - nyáron és ősszel - akkor tetszés szerint helyett lehet válogatni, és csak két-három fő hozzávalót tenni egy-egy ételbe, és ilyen kombinációkban fogyasztani el a rendelkezésre álló mindenfélét. Most épp volt itthon borsó, vettem apró újkrumplit, és a piacról hazafelé tekerve kitaláltam, hogy azok milyen jól néznének ki együtt, és milyen finomak lennének megpárolva... és van még nekem paradicsomkoktélom tavalyról, abban is apró és gömbölyű szemek vannak, tehát beugorhat melléjük harmadiknak. A fűszerezés meg a szokásos minimál, hiszen ezek maguktól ízletesek.


Fél kilónyi apró újkrumplinak nedves sóval ledörzsöltem a héját, majd alaposan átmostam, lecsepegtettem. Egy vastag aljú, mély serpenyőben, aminek jól záródó fedele is van, megolvasztottam egy kanál ghít (tisztított vaj; ha nincs, használjuk helyette simát, vagy vegánok olajat), rátettem a krumplit, és kis lángon, lefedve pároltam. Időnként rázogatással megkevertem, de a fedőt nem emelgettem, hogy ne szökjön ki a gőz. Úgy 8-10 perc elteltével hozzáöntöttem fél kilónyi kifejtett zöldborsót, és együtt pároltam őket puhára, körülbelül 5-8 perc alatt. Végül rázogatással hozzáforgattam egy kis csokor összevágott bazsalikomot, meg hozzáöntöttem 1 üveg (330 ml) paradicsomkoktélt. Elzártam a lángot, és lefedve állni hagytam az egészet kb. 10 percig, hogy összemelegedjen. A krumplin maradt egy leheletnyi só, úgyhogy nem kívántam külön sózni. Ez épp így gömbölyű :)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails