2011. június 9., csütörtök

Tejben-vajban sült morzsás zöldség (laktovega)

Így nyár elején nagyon szeretem a friss, zsenge zöldségből készített egyszerű egytálételeket. Ezek úgy maguktól ízletesek, és végtelenül jól lehet variálni az összetételt. Most például ezt a sültet készítettem, némi maradékfelhasználást is beleépítve:


Rózsáira szedtem és falatnyi darabokra vágtam 1 kis fej karfiolt, a zsenge torzsájával együtt. Lesikáltam és falatnyi kockákra vágtam kb. ugyanennyi újkrumplit is (hullámos szeletelővel, hogy girbegurba felületük legyen ezeknek a daraboknak is). Vastag aljú, mély serpenyőben felolvasztottam pár deka ghít (tisztított vaj; ha nincs, helyettesítsük simával), és kevergetve enyhén átpirítottam rajta az előkészített zöldségeket. Felöntöttem 1 bögre (2,5 dl) zsíros tejjel, hozzáadtam 1/2 teáskanál sót, és kis lángon, lefedve addig pároltam, míg érezhetően puhulni kezdett minden. Hozzáadtam 1 csokor kakukkfű leveleit, valamint 3 marék rusztikus kenyérmorzsát (szikkadt kenyér húsdarálón áthajtva, átszitálás nélkül). Óvatosan összeforgattam, majd addig sütöttem, míg az alján pirulni kezdett a morzsa (jónéhány perc, mivel a tejtől átnedvesedett). Megint átforgattam óvatosan, hogy további részek pirulhassanak meg a morzsából. A végére legyen eléggé pirult, de még ne legyen száraz. Eddigre a zöldségek is puhára párolódtak. Nem túl fotogén, de finom! 2 adag.
 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails