2010. július 28., szerda

Citromos-zöldfűszeres sült cukkini (vegán)

A "van"-nal nincs baj, csak ha már van rengeteg cukkinink, akkor illik kezdeni vele valamit. Ez a könnyű, gyors köret egy igazán hatékony fogyasztási mód, 2 adaghoz simán elment egy méretes példány fele.


Ezt az ételt idősebb cukkiniből készítettem. A cukkinit meghámoztam és kikanalaztam a magjait, majd a húsát falatnyi kockákra vágtam. Vastag aljú, mély serpenyőben kevés olívaolajat melegítettem, majd rádobtam a cukkinit, és időnként megkeverve addig pirítottam, míg roppanós-puha lett (pár perc). Végül egy kis sóval, frissen darált tarkaborssal és citromlével ízesítettem, és a tűzről levéve összeforgattam egy jó adag összetépett petrezselyemzölddel (de tetszőleges más friss zöldfűszerrel is jó). Mire ehetőre hűlt, a citrom savanyúsága is szelídült rajta.

Tipp: Nem érdemes sokat készíteni egyszerre, mert akkor nehéz forgatni és nagyon nem egyenletesen puhul. Nekem 26 cm-es serpenyőm van, abban 2 adag kényelmesen, 3 úgy módjával fér el. Ennél többet inkább külön felvonásban készítenék - nem nagy áldozat, hiszen gyorsan megvan, de sokkal jobb minőségben.

Tipp2: Főételnek így elég vékony; ha tartalmasabb ételt szeretnék, akkor fele rész krumplival készíteném. A krumplit lényegesen tovább kell sütni, így azzal kezdeném, és mikor már majdnem jó, akkor adnám hozzá a cukkinit és sütném készre együtt. Másik lehetőség, hogy valamilyen gabonafélét teszek a sült cukkini mellé (külön főzve/párolva).

Idő: kb. 15 perc mindenestül
Pénz: kb. 40 Forint / adag
A citrom és az olívaolaj kivételével hazaiból.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails