2010. július 2., péntek

Extra könnyű tárkonyos tökfőzelék (vegán)

Nagyon szeretem a kaprot, de sajnos a kapor nem igazán szeret a kertemben. A fagyasztott már elfogyott, a szárítottnak se íze, se bűze, és ezúttal sajnos a tök mellé sem volt friss a piacon. A tök viszont kihagyhatatlan volt már, így kapor nélkül is megvettem. Hazafelé tekerve pedig kitaláltam, hogy ha a hagyma helyett a kaprot nem bírnám, akkor hogyan készítenék tökfőzeléket. Vegánul, mert ilyen melegben nem igazán kívánom a tejtermékeket.


Kb. kétkilós tök volt a fő alapanyag, amit hosszában kettévágtam, kikanalaztam a magjait, majd keresztben is elvágtam és kézreálló darabokra osztottam. Krumplihámozóval eltávolítottam a héját, majd a megtisztított darabokat tökreszelőn lereszeltem. Egy nagy fazékban kevés olajat melegítettem, majd rátettem az előkészített tököt, és időnként megkeverve félpuhára pároltam a saját kiengedett levén (néhány perc, nem kell agyonfőzni). Ezután egy kis val és egy kis tárkonyecettel ízesítettem (kóstolgatással döntve a mértékről, sóból a nagy csipet, ecetből a teáskanál a lépték; tárkonyecet hiányában fehérborecetet vagy almaecetet használtam volna). Végül megszórtam egy-két teáskanálnyi keményítővel, alaposan összekevertem, és már zártam is el alatta a lángot. (Vékony rétegben szórtam a keményítőt, így nem lett csomós, de akinek ilyen aggályai vannak, biztos ami biztos, előtte simára keverheti egy kis vízben. A szükséges mennyiség a tök levességétől függ, ez egy korosabb példány volt már, így szinte alig engedett levet; zsenge, levesebb tökhöz több keményítő szükséges.) Beleszórtam egy marék összetépett tárkonylevelet, és lefedve állni hagytam pár percig. Ez a mennyiség 2 adag. Én feltét nélkül ettem, de természetesen tetszés szerinti feltéttel kiegészíthető. A maradék kihűlve is jó volt.

Idő: kb. fél óra, de ennek csak kb. fele a munka
Pénz: kb. 250 Forint
Hazai alapanyagokból.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails