2010. július 5., hétfő

Zöldségleves vadrizzsel (vegán)

Nemrégiben találtam egy kis csomag vadrizst elfekvő készleteimben. Aztán akadt hozzá kedvemre való recept is, egy igazi nyári finomság:


5 dkg vadrizst megfőztem a zacskóján javasolt módon: ötszörös vízben, forrás után az első levet leöntve róla (kb. 25 perc). Közben felkarikáztam 3 répát és 3 kis petrezselyemgyökeret. Meghámoztam, hosszában négybe vágtam, majd keresztben kb. fél centi vastagra szeleteltem 1 közepes cukkinit. (Ha szép és nem vastag a héja, a hámozás elmaradhat, ahogy a magját is csak akkor kell kiszedni, ha már zavaróan nagyok.) Egy fazékban kevés olívaolajat melegítettem, kevergetve átpirítottam rajta a répát és a gyökeret, majd hozzáadtam a cukkinit is, aztán pár kavarás után felöntöttem annyi vízzel, hogy kényelmesen ellepje, és félpuhára főztem a zöldségeket (néhány perc). (Ízlés szerint lehet bővebb lére engedni, ki mennyire tartalmasan szereti.) Közben ízesítettem 1 evőkanál sós paprikakrémmel, pár tekerésnyi tarkaborsot daráltam bele, meg beletépkedtem néhány friss kakukkfűág leveleit. Végül hozzáadtam a közben megfőtt rizst. Így 2 adag lett, igaz, közel egytálételnyi sűrűségű; több lével 4-5 adag levest kiad (csak akkor több fűszert elbír). A maradék kihűlve is finom volt.

Kaldeneker György receptje alapján, a zöldségeket az aktuális készleteimhez igazítva.

Idő: kb. fél óra elteltével lehet enni, és kb. negyed órányi munka elkészíteni
Pénz: kb. 300 Forint a fenti mennyiség
A zöldségek természetesen hazaiak voltak, a vadrizs és az olívaolaj nem.

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon finom lehet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails