2010. július 27., kedd

Őszibarackos-rebarbarás morzsasüti (lakto-vega)

Avagy bemutattam keresztanyámnak a rebarbarát, miután sikerült hozzájutnom egy nagyobb adaghoz az itteni piacon. Mivel tudtam, hogy első találkozás lesz, olyan receptet választottam, amiben más is van mellette, hátha nem annyira ízlik neki ez a kissé bizarr, zöld, savanyú izé...

Egy régebbi, bevált receptemet újítottam fel erre a célra, ahol jó érett, édes őszibarackkal szerepel együtt, egy vékony, ropogósra sült morzsaréteg alatt. Sima pehelykeverék helyett ezúttal gyümölcsös müzlit használtam, így abszolút természetes módon lett édesebb összességében a végeredmény.


Fél csomag (5 dkg) vajból kikentem a kerámia piteformát, a többit pedig kézzel összemorzsoltam 5 evőkanál darált mogyoróval, 1 evőkanál mézzel és 7-8 evőkanál gyümölcsös müzlivel. Akkor jó, ha nem áll össze egybe, hanem nedves homokra emlékeztető állaga van - ezt a müzli adagolásával kell beállítani. Félretettem a hűtőbe, amíg elkészítettem a gyümölcsös alapot. Meghámoztam és a piteformába kockáztam 4-5 szem jó érett őszibarackot, meg kb. ugyanannyi térfogatú rebarbarát, így majdnem teli is lett velük a forma. Kézzel rámorzsoltam a hűtőből elővett tésztát. Ezután már nem maradt más hátra, minthogy betegyem a sütőbe, 180 fokra (előmelegítés nélkül), majd 25 perc elteltével előhúzzam ezt az illatos finomságot (amikor már szépen megpirult a tetején a morzsa, akkor van kész). Némi hűlés után pedig arról is meggyőződtünk, hogy az ígéretes külsőhöz ízletes tartalom társul. Legegyszerűbb egyenesen a formából kanalazva enni, és legjobb langyosan, mert később már megszívja magát nedvességgel a morzsa.

Sokféle morzsasüti (crumble) recept kering a neten, nekem ez a morzsaösszetétel vált be, mert kevés féle, könnyen beszerezhető összetevőből áll és nem túl édes (mogyoró helyett dióval vagy tetszőleges olajos maggal jó, müzli helyett pedig bármilyen gabonapehellyel plusz esetleg picit több mézzel). A morzsa akár előző nap is elkészíthető, a hűtőben nem lesz semmi baja. Másfajta gyümölcsökkel is szoktam készíteni, általában egy édeskéset meg egy savanykásat párosítok körülbelül fele-fele arányban. Fontos, hogy érett, ízletes gyümölcs kerüljön bele, mivel nincs átfűszerezve, és a morzsa sem nyomja el.

Idő: kb. 1 óra elteltével lehet enni, de ebből csak kb. negyed óra munka és kevés mosatlan
Pénz: kb. 400 Forint
Csupa hazaiból.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails