2010. július 14., szerda

Újkrumplis tökleves tárkonnyal (vegán)


5-6 közepes újkrumplit alaposan megmostam, majd felkockáztam. Vastag aljú, mély serpenyőben kevés olajat melegítettem, majd ráraktam a krumplikockákat, és időnként megkeverve üvegesre pirítottam. Közben felvágtam egy közepes (kb. kilónyi) főzőtököt, kikanalaztam a magjait, kívül pedig meghámoztam, majd a krumplihoz hasonlóan ezt is felkockáztam. A krumplit felöntöttem annyi vízzel, hogy épp ellepje, majd ráraktam a tököt, és fűszereztem: val, frissen darált tarkaborssal, egész köménymaggal és egész mustármaggal. Összekeverés nélkül lefedtem, és kis lángon a zöldségek megpuhulásáig főztem (fontos, hogy a krumpli alul maradjon, így fog egyszerre megpuhulni a tökkel). A végén beletépkedtem 3 arasznyi tárkonyág leveleit, és most már összekevertem az egészet. (Ha hosszabb lével szeretnénk, akkor most érdemes felönteni vízzel és összeforralni az egészet, valamint beigazítani a fűszerezését.) Ez a mennyiség 2-3 bőséges, tartalmas adag, több lével készítve értelemszerűen több.

Korábban tárkony helyett kaporral, kifejezetten egytálételként készítettem hasonlót (és itt írtam róla).

Idő: kb. fél óra, aminek kb. fele a munka
Pénz: kb. 150 Forint volt az egész
Alapvetően hazaiból, a fűszerek kivételével.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails