2007. október 26., péntek

Pasta sült paprikával

A paprikalekvár előkészítése közben kiderült, hogy a paprikasütés tényleg nem egy olyan ördöngős dolog, mint amennyire előzetesen tartottam tőle. Hétvégén sikerült is még olyan paprikát vennem, és természetesen sült paprikaként végezte. Sok elfogyott belőle „csak úgy”, egy kis sajttal, aztán másnap összedobtam ezt a tésztás ebédet a maradékból. Meglepően ízletes lett!

Recept: Pasta sült paprikával

Hozzávalók (1 adaghoz): 12 dkg durumbúzás száraztészta meg víz, só és olívaolaj a kifőzéséhez; kb. 30 dkg vastag húsú paprika, 2-3 evőkanál paprikalekvár (vagy valamilyen paprikakrém), bazsalikom, füstölt sajt a tetejére.

Elkészítés:

  1. A paprikákat egy sütőlemezre sorakoztatva forró sütőben addig sütöm, amíg ráncosak és barnák lesznek. A megsült paprikákat kb. 10 percre szorosan lefedem, majd felvágom őket, kiveszem a csutkájukat, lehúzom a héjukat, és csíkokra vágom a húsukat.
  2. Felteszem a tészta főzővizét. Ha felforrt, hozzáadok egy kis sót és olívaolajat, így nem fog majd összeragadni a tészta. Belerakom a tésztát is, és ha újra forr, jól záró fedővel lefedem és elzárom alatta a lángot. A tészta a csomagolásán olvasható idő elteltével finom „al dente” állagú lesz, ekkor majd leszűröm. A durumbúzás tésztát nem kell hideg vízzel leöblíteni, így a felmelegítés fáradalmát is megspórolom :-)
  3. A paprikadarabokat kis lábasban összemelegítem a paprikalekvárral.
  4. A kifőtt tésztára ráöntöm a paprikás szószt, megszórom bazsalikommal és sajtot reszelek rá.

A paprikasütés egyszerűbb módja, ha vastag aljú, felforrósított serpenyőben kevés olívaolajra dobom a kicsutkázott és felcsíkozott paprikát, majd gyakran megkeverve pár perc alatt megpirítom. Én úgy szeretem, ha picit roppanós marad, de már nem nyers. Ezt köretként szoktam csinálni, de erre a tésztára is el bírom képzelni. Ez akár vékony húsú, vagy már kissé összefonnyadt paprikából is remekül működik, csak arra kell ügyelni, hogy a paprika ne legyen túl vastagon a serpenyőben, mert akkor inkább puhára párolódik, mint sül.

1 megjegyzés:

Mamma írta...

Dulmina, a "vesztőhely-"ről találtam ide hozzád:-))
Végül is minden olasz pasta durumtészta (persze ha eredeti), ebből a szempontból már jó!
Ezt a sültpaprikás verziót feltétlen kipróbálom! Én csak nemrég jöttem rá, hogy kell a paprikát a héjától megfosztani, de ez jó lesz. Majd beszámolok!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails