2007. október 16., kedd

Sült cékla

Korábbi piacolás eredményeképp került hozzám pár kiló zsenge cékla. Egyet azon frissiben nyersen elrágcsáltam, és annyira ízletes volt, hogy úgy éreztem, ezt vétek lenne a legfantáziátlanabb módon, savanyúságnak felhasználni. Ki is néztem párat a veg.hu receptjei közül, de aztán rábukkantam Chili és Vanília írásaira, és egyből tudtam, hogy nekem a legpuritánabb változat kell. Így lett natúr sült cékla.

Recept: Sült cékla

Hozzávalók: kis, zsenge céklák.

Elkészítés:

  1. A céklákat körömkefével megsikálom, majd egy mély tepsibe sorakoztatom őket.
  2. Alufóliával lefedve kb. 1 órát sütöm őket a gázsütő nagy lángján. Akkor van kész, ha még nem lágy, de már járja a villa.

Nos, ilyen egyszerű. Tervben volt még fűszerezés is, de erről a kóstolás után letettem, annyira kellemes, átütő íze volt így minden nélkül. És még a héja is könnyedén lejött :-)

Ma reggel pedig kísérleti rösti volt, ezúttal reszelt sült céklával és őrölt köménymaggal feldobva. A cékla színe miatt nehezebb megállapítani, mikor van kész, de amúgy megéri ezt a kis kellemetlenséget.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails