2009. október 23., péntek

Lencse-rizs egytál lecsósan

Újabb változat a klasszikus lencse-rizs párosra:

Az apropót az adta, hogy az egyik lecsó-szószra nem húzódott rá a fedő. Rögtön eltettem a hűtőbe, és rövid időn belül felhasználtam, mielőtt még baja lehetett volna.

2 dl barna lencsét és 2 dl barna rizst beáztattam néhány órára (egész éjszakára is lehet, de ha ez elmaradt, akár már egy órányi áztatás is sokat jelent neki), majd egy vastag aljú lábasba raktam az áztatóvize nélkül. Felöntöttem 1 üveg (330 ml) lecsó-szósszal és még fél üvegnyi vízzel (így egyúttal kiöblítettem az üveg falára tapadt szószt). Felforraltam, majd kis lángon, lefedve addig főztem, míg a lencse és a rizs is megpuhult. Közben sóval és egy fél csípős paprikával ízesítettem. (Nem szeretem a nagyon erőset, ezért csak módjával adagolom az ilyesmit. Ezt is a csutkája nélkül, és nagyobb darabokban tettem bele, hogy szükség esetén egy idő után kivehessem, illetve fogyasztáskor se érjen kellemetlen meglepetés.) A vége felé érdemes ellenőrizni, és szükség esetén még adni hozzá egy kis vizet; illetve aki a leveses állagot kedveli inkább, az bátran felöntheti már az elején (a fővő lencse szépen besűríti a levét). Amikor már majdnem kész volt, elzártam alatta a lángot, de lefedve hagytam még állni egy kicsit.

Én magában ettem, főételként, de tetszőleges főzelékfeltéttel is ki lehet még egészíteni. Ez a mennyiség 2 bőséges adag.

Idő: fél órán belül lehet enni, ha be voltak áztatva a magok, és minimális munka az elkészítése
Pénz: kb. 100 Ft/adag
Hazai alapanyagokból.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails