2009. január 15., csütörtök

Sárgaborsófőzelék

Ez volt az egyik nagyon nemszeretem étel (jónéhány közül) a kollégiumi menzán: s. borsó főz. h. sült. A túl lisztes, és amúgy sem igazán vonzó színű főzelék csontos, inas, zsíros, hideg sült hússal volt súlyosbítva (akkoriban még ettem húst, de ez azért sok(k) volt!). Előfordult, hogy le se mentünk vacsorázni a szobatársaimmal, mikor ez volt. Vagyis lementünk: kenyérért, hogy egy kis hazaival kiegészítve lakomázzunk aztán odafent a szobában :)

Namármost az jutott eszembe, hogy ha egy csomó más nemszeretem dolognál az általam korábban ismert elkészítési mód volt a ludas, akkor hátha ezt is lehetne (számomra) ehetőre készíteni. Merthogy ebben a hideg időben a zöldségek helyett inkább kívánom a gabonákat és a hüvelyeseket. A változatosság jegyében megpróbáltam hát a sárgaborsót:

1 dl sárgaborsót megmostam, majd 2 dl vízben feltettem főni. Felforralás után lefedtem és kicsire vettem alatta a lángot. Időnként megkevertem, meg a vége felé kellett még öntenem hozzá egy kis vizet. Addig főztem, míg a borsó kellően megpuhult, de azért még csak egy kis része főtt csak szét (kb. 15-20 perc lehetett) - s mivel óvatosan adagoltam a vizet, így a sűrítéssel sem kellett külön bajlódnom, jó volt a saját leve a belefőtt borsóval. Egy kis vegyeszöldséges fűszersóval ízesítettem, meg szárított petrezselyemzöldet morzsoltam bele.

Feltét nélkül ettem. Egész jó volt, így ezentúl nem mindig vörös lencsével kell beérnem, ha gyors főzeléket akarok valami magból.

5 megjegyzés:

Kata írta...

Szia!

Édesanyám gyerekkorom óta így készíti a sárgaborsófőzeléket, mindenféle rántás-habarás nélkül. Kedvenc feltétünk hozzá a dinsztelt hagyma. Csak simán, kevés olajon megpirítva.

Kata

Dulmina írta...

Megnyugodtam, hogy nem is olyan meredek, amit időnként művelek :)
A hagyma nálam sajnos nem játszik, de valami más zöldség jöhet :)

mithrile írta...

Szia!

Mi is eszünk szinte minden héten, emiatt alaposan utána is olvastam. Ez az egyik olyan főzelékféle, ami nem kíván sűrítést. Én már csináltam minden nélkül is (csak borsó, só és víz:), de az a kevés vaj krémessé teszi.
Általában mi is feltét nékül esszük, és nagyon imádjuk.
Polcz Alain szerint kiment a divatból, de mi úgysem divatolunk soha:))))

harmony írta...

szia.
csak elgondolkodtam, hogy miért főzeléknek nevezzük ezeket az ételeket, amikor lehetne egyszerű főtt sárgaborsó, főtt lencse is a neve. én ma az utóbbit ettem, vízben megfőztem és ennyi. nagyon megszerettem, mert gyors, laktató és egészséges. :)

Milene írta...

:)
Én fokhagymával készítem, és kevés rántással sűrítem. Nemrégiben posztoltam is. De rántás nélkül is elég sűrű. Szerintem is inkább püré, mint főzelék.
Nagyon szeretjük, akkor is ha nem divatos. De a kollégiumban én sem ettem meg :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails