2009. január 3., szombat

Fekete fenyők

Egy újabb aprósüti-recept, amit a kézi formázás helyett a keksznyomóhoz alakítottam. Ha már fenyő alakú forma is van hozzá :) A fekete színt pedig a darált mák adja, amit igen megkedveltem az utóbbi időben.

Lágy, de éppen nem ragadós tésztát gyúrtam az alábbiakból:
  • 25 dkg liszt (zabpehelyliszt és teljes kiőrlésű búzaliszt felesben)
  • 20 dkg margarin
  • 2 evőkanál méz
  • 1 evőkanál vanília kivonat
  • 10 dkg darált mák
Keksznyomóba töltöttem, és kikent tepsire nyomtam (nekem ez úgy szokott jobban menni, ha nem teszem hűtőbe előtte a tésztát - most úgy jött ki, hogy állni se nagyon volt ideje). 180 fokon 10 perc alatt sült meg egy-egy adag; amikor a széle kezd barnulni, akkor jó. Finom, omlós kekszek lettek, nem túl nagyok, így összesen több, mint 80 darab. (Kevesebb margarinnal és helyette vízzel elérve a megfelelő állagot szintén el bírom képzelni, de akkor nem lesz ilyen omlós.)

Ki fogom próbálni a mogyorós változatot is (már megvan hozzá a mogyoró), meg a bőséges diótermésnek köszönhetően majd dióval is.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails