2008. október 2., csütörtök

Paradicsomos köles

Ha nagyon gyorsan szeretnék valami egyszerű, de tápláló ebédet készíteni, akkor igen gyakran vagy tészta, vagy köles az. Mindkettő gyorsan megfő, laktató, és nem utolsósorban változatosan kiegészíthető alap.

Tegnap a kölesen volt a sor, és ez lett belőle:

Az 1 személyes adaghoz megmostam 1 dl kölest, ráöntöttem 1 kis üveg (3,3 dl) paradicsomlevet, majd az üveget kiöblítettem egy kis vízzel, és azt is hozzáöntöttem (így lett meg a bő négyszeres mennyiségű folyadék a köleshez). Alágyújtottam, majd lefedve addig főztem, amíg a köles megpuhult és felszívta a folyadékot. Kevés sóval ízesítettem, és beletépkedtem egy zellerlevelet is (de más zöldfűszerrel is jó lehet). Főzés után lefedve félretettem még egy kis időre. Közben meghámoztam 3 kis krumplit, és vékony szeletekre vágtam (a hámozóval "elfaragtam" szeletekre). Serpenyőben kevés olajat forrósítottam, és időnként átkeverve megpirítgattam rajta a krumplit (a vékony szeleteknek nem sok idő kell). Tányérra szedtem a kölest, rá a megsült krumplit, meg díszítésnek még zellerlevelet tépkedtem a tetejére is.

A paradicsomlétől nagyon finom ízt kapott a köles, alkalmazni fogom máskor is ezt a megoldást. Krumpli helyett más, akár nyers zöldségekkel is ki fogom próbálni.

A kiinduló ötlet ez a recept volt, bár nem igazán tartottam be :)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails