2008. október 22., szerda

Bevásárlás

Nem titok, hogy gyakran megfordulok a közeli piacon. Hétvégén csak kivételesen rendkívüli esetben fordul elő, hogy egyik nap se menjek, de ha épp úgy jön ki a lépés, akár hétközben is járok arra (bár ilyenkor szinte mindig valami mással egybekötve, mert amúgy nincs nagy piac).

Mindez maga után vonja azt is, hogy ritkán megyek boltba. Hiszen kevés olyan dolog kell, amit ne tudnék beszerezni a piacon, de mégis biztosan szükségem van rá (ez legtöbbször élesztő, sütőpor, pelyhek, fűszerek, bor, stb.). Rövid bevásárlólistával el se indulok, inkább gazdálkodom tovább a meglévő készleteimből, aztán amikor már alapos okom van rá (elég hosszú a lista, illetve tényleg nagyon kell valami), akkor megejtem a bolti túrát.

Mivel ritkán tájékozódom előre akciós ügyekben, nem azért megyek épp akkor. Persze ha olyan dolog akciós, amit amúgy is akartam venni, és ott van a polcon, akkor nem tiltakozom, hanem ésszel spájzolok :) Olyan is előfordul, hogy ott a helyszínen tetszik meg valami (tipikusan lejáratközeli készlet kiárusítása jegyében jó minőségű, de alapáron elég drága dolgok; amik amúgy bírják még minőségkárosodás nélkül), vagy fedezek fel újdonságot a kínálatban, amiről alapos szemrevételezés után úgy döntök, hogy ki szeretném próbálni. (Mondjuk ezeket nem lehet tudni előre.)

Ma igen rövid volt a lista (2 tétel, csak az egyik picit fontos lenne), meg ugye ünnep előtt nem is nagyon célszerű boltba menni (vicces, hogy sokan úgy vásárolnak ilyenkor, mintha világvége közeledne, pedig csak 1, azaz egy napig zárva lesz minden). Az idő viszont szép, jólesne tekerni egyet.

Szokásomtól eltérően megnéztem az interneten az akciós katalógust - gondoltam, ha esetleg találnék benne értelmeset, megtoldanám vele a rövidke listámat, és rászánnám magam a körútra. Szerencsére itt nem tömik reklámújságokkal a postaládát, de nem is hiányzik. Ha a boltban hozzá is jutok nyomtatott formában, csak átlapozom, utána legfeljebb tüzelni hozom haza (a fényes papírra nyomtatott fajta nem ég jól, azt a kosárban szoktam "felejteni" :) Ez a netes nézegetés szerintem teljesen rendben van: olcsó, nem szemetel, és a célnak tökéletesen megfelel.

Szóval megtekintettem, hogy elvileg most miért is lenne érdemes nekem mégiscsak elmenni odáig (mondom, teljesen nyitott voltam a dologra), és némi pénztárca-tartalmat hátizsák-tartalomra váltani. Nézegettem, nézegettem, az elején a húsos szekció ugye felejtő, de szerencsére volt benne más is... megnéztem oda, majd vissza... és nem találtam benne semmit, ami kicsit is felkeltette volna az érdeklődésemet (nem kizárt persze, hogy velem van a baj).

Így maradtam inkább itthon; szerencsére azért nem unatkozom. Délután pedig majd biciklizek egyet "csak úgy" (természetesen véletlenül sem a bolt felé :)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails