2008. október 5., vasárnap

Egyszerű ételek

Néha már-már elszégyellem magam, hogy megint olyan ételről írok ide, amiben semmi extra nincs. Semmi ördöngős technika, semmi összetett fűszerezés, semmi egzotikus alapanyag. Csak egy kevés hozzávalóból, gyorsan összedobható fogás, ami nekem még ízlett/ízlik is. A díszítést se viszem túlzásba, meg a fotók is lehetnének sokkal szebbek, ha nem sebtiben kattintanék egyet-kettőt, mielőtt még kihűlne az étel. Nem ritka, hogy egy óra leforgása alatt megvan az előkészítés, a főzés, az elfogyasztás, a mosogatás, és esetleg még a blogbejegyzés is, azon frissiben.

De miért is lenne ez baj? Vállalom, hogy ilyen vagyok, és ilyen az ízlésem. A magam részéről szeretek hasonló típusú recepteket olvasgatni, és többé-kevésbé felhasználni őket, legalább ötlet szintjén. Remélem, hogy van, aki talál hasznosat az enyémek között is. Elvégre ha mindenkinek triviális lenne mindaz, amiket leírok, akkor bizonyára lépten-nyomon ehetnék ilyesmiket máshol is, és esetleg nem csak a saját főztömben bíznék ennyire.

Úgy hiszem, mostanság jutottam el oda, hogy tényleg érzem a felhasznált zöldségek, gyümölcsök, magok, egyebek természetes ízét, és a fűszerkavalkád helyett sokkal szívesebben élvezem ezt. Ha használok is fűszereket, az legtöbbször valamilyen friss zöldfűszer, és lehetőleg egy ételen belül csak kevés fajta, az is mértékkel. Jut eszembe, a sózással is alaposan visszavettem, pedig sose voltam egy mindent (agyon)sózó fajta. Persze van, amibe szerintem is határozottan kell a fűszer, de visszafogottan.

Visszanézve a blog kezdeti időszakában született bejegyzéseimet megállapítottam, hogy azok között is akad szép számmal olyan étel, amit most már nem szívesen ennék meg. Vagy egyáltalán nem, vagy pedig alakítanék rajta némileg. Érdekes így látni a változás folyamatát. S bizonyára a mostani állapot is csak egy lépés azon a bizonyos úton... Nem tudom, mi jöhet még, de állok elébe!

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Szeretem az ilyen recepteket olvasni nálad, mert önbizalmat ad, hogy attól hogy gyors a kaja, még remek, és finom, és értékes, és blogbejegyzésre is méltó. A konyha nem az egzotikus alapanyagoktól lesz profi, hanem a működéstől. Fogodmagad, elkezdesz főzni, és ami kész van megeszed, majd összepkolsz. A blogbejegyzsés már csak hab a tortán:D. Ez egy élő konyhába való betekintés, ez a Te remek blogod, és várjuk a további egyszerű, de nagyszerű dolgokat. Hajrű krumplifőzelék:d

Dulmina írta...

Köszönöm a biztatást, krumplifőzelék is lesz hamarosan ;) De előbb még a tegnapi kelbimbó maradékával kell kezdenem valamit...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails