2008. május 4., vasárnap

VKF! XV: Spagetti nyers paradicsommal és olajbogyóval

Továbbra is a "gyorsan, finomat!" jelszó jegyében tevékenykedem a konyhában. Hiába, ha jobban esik végre a kertben tevékenykedni, vagy épp biciklitúrára indulni, mint a konyhában szöszmötölni :)

Nem állítom, hogy nagy ötlet az alábbi, meg valószínűleg másnak is eszébe jutott már hasonló. De mivel nekem személy szerint messze ez az étel ízlett legjobban azok közül, amiket a Beatbull által kiírt XV. VKF! fordulóra megpróbáltam az egyszerűség jegyében újragondolni, álljon itt ez a recept.

Most még ugyan nem szabadföldi paradicsomból készítettem, de nyáron ez majd csak javít rajta. Télire meg marad a hagyományosabb, bár abból sem teljesen szokványos változat.


Spagetti nyers paradicsommal és olajbogyóval


Hozzávalók (1 nagy vagy 2 mérsékelt adaghoz):
negyed csomag (12,5 dkg) durumbúzás spagetti tészta, olajban pácolt fetasajt-kockák, 2-3 friss paradicsom, 1 kis üveg olajbogyó

Elkészítés:
A tésztát kifőzöm (itt már korábban leírtam, hogyan). Közben cikkekre vágom a paradicsomot, felkarikázom a levétől lecsepegtetett olajbogyót, majd óvatosan összeforgatom néhány kanálnyi sajtkockával. Utóbbit nem igyekszem megszabadítani túlságosan a fűszeres olajától. A kifőtt, lecsepegtetett tésztára is rakok egy keveset a fűszeres olajból, majd ráhalmozom a paradicsomos-olajbogyós-sajtos keveréket. A mennyiség ízlés szerint változtatható, én úgy szeretem, ha a tészta alig látszik ki alóla.

3 megjegyzés:

Unknown írta...

forró napokra pompás ötlet ez a könnyed spagetti - az arányok alapján akár már spagettisalátának is hívhatnánk ;)
amúgy mi is minden hétvégén eljárunk vagy bicajozni, vagy kirándulni valamelyik környező városba - kár lenne nem kihasználni a jó időt ;)

Mamma írta...

Igazad van, Dulmina, végre ki is lehet mozdulni:-)), ezt ki kell használni!

Amit kreáltál, az egyébként egy viszonylag hagyományos olasz étel, és több formában lehet variálni. Akár tésztasaláta is lehet, ha tömzsi pastából készítik, akkor már mindenképp.

Tavaly én is feltettem egy hasonlót:
http://href.hu/x/5k29

Dulmina írta...

Köszönöm a kommenteket.
Variációkból sosem elég, ha ilyen egyszerű, de nagyszerű finomságról van szó :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails