2008. május 8., csütörtök

Zabpelyhes-napraforgós kenyér - Meg mindenféle zabos kenyér a világból

Nemrégiben ismét egy nemzetközi blogos eseményen vettem részt ezzel a bejegyzésemmel. A házigazda Astrid azt kérte a résztvevőktől, hogy zab felhasználásával készítsenek kenyeret. Az összefoglaló itt olvasható. A következő forduló házigazdája Melissa lesz, és a reggelire való kenyerek témájában kell alkotni. Szerintem ezt is megpróbálom! :)

Addig pedig itt a mostani fordulóra beküldött receptem magyar változata:

Recept: Zabpelyhes-napraforgós kenyér


Hozzávalók:
  • 3/4 bögre zabpehely
  • 3/4 teáskanál só
  • 1 bögre forró víz
  • 4 szárított datolya, kimagozva
  • 1/2 bögre forró víz
  • 1 teáskanál méz
  • 1 dkg friss élesztő
  • kb. 3 bögre Graham liszt
  • 1/4 bögre hántolt napraforgómag
  • 1/2 bögre mazsola
  • zabpehely a tetejére
Elkészítés:
  1. A zabpelyhet és a sót forró vízzel leöntöm, és összekeverem egy nagy tálban.
  2. A datolyát összeaprítom, és leöntöm forró vízzel egy bögrében.
  3. Megvárom, míg a datolyás keverék langyosra hűl (10-15 perc), majd hozzákeverem a mézet, és felfuttatom benne az élesztőt.
  4. A bögre tartalmát a leforrázott zabpehelyhez öntöm, majd fakanállal belekeverek 2 bögre lisztet. A többi lisztet apránként gyúrom hozzá, immár kézzel, hogy puha, de nem ragacsos tésztát kapjak.
  5. Végül beledolgozom a napraforgómagot és a mazsolát is.
  6. Meleg helyen duplájára kelesztem (kb. egy óra).
  7. A tésztát finoman átgyúrom, majd formázom (én most 4 nagy zsemlét készítettem belőle). Vékonyan kikent tepsire rakom.
  8. Bevágom a tetejét, majd 20-25 percig kelesztem. Eközben előmelegítem a sütőt.
  9. Bevizezem a tetejét, és zabpelyhet szórok rá.
  10. 220 fokon 10 percig sütöm, majd 180 fokon folytatom, amíg kész nem lesz (megütögetve kongó hangot ad az alja). (Nekem a 4 zsemle még 25 percet igényelt.)
  11. Langyosan tálalom, például teával. (Kihűlve sem volt rossz, ráadásul annyira tartalmas, hogy csak úgy "natúr" fogyott el mind :)
(A recept alapötletét a Vegetáriánus.hu oldalon olvastam.)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails