2008. február 4., hétfő

Mákos kása

Az alapötlet ez a recept volt, csak aztán közben módosítottam itt-ott.

Először is kihagytam az áztatást: egyrészt szeretem, ha darabos egy kicsit, másrészt egy kása összedobása nálam nem ennyire előre eltervezett dolog. Persze így több folyadék kellett bele, de egy kis befőttlével ezt is megoldottam. Merthogy volt még egy felbontott meggybefőtt a hűtőben, tehát adott volt a meggy-mák kombináció másik eleme is. Aztán édesítés ügyben voltam még óvatos: tekintve, hogy a bögrés mákos sütiből sem hiányoltam a mézet, ebbe se tettem - csak a végén csorgattam rá egy kicsit, amolyan "díszítésnek".

Különben a receptet olvasva rögtön olyan érzésem volt, hogy ez olyan, mint a Dóra-féle bögrés-mákos, csak ez nem sült, hanem főtt :-) És a tapasztalat azt mutatja, hogy van olyan finom!

2 megjegyzés:

Vera írta...

Dulmina a mákot jobb utólag belekerni, mert akkor nagyon értékes, viszont ha hőkezeled, elvész belőle szinte minden.

Dulmina írta...

Köszönöm a jótanácsot, legközelebb így fogom csinálni.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails