2008. február 3., vasárnap

Almancs tízórai

Ha épp a házi dzsemből vagy friss gyümölcsből és natúr joghurtból készített gyümölcsjoghurtnál tartalmasabb tízóraira/uzsonnára vágyom, akkor általában ezt készítem el. Az alapötlet Norbinak A karcsúság receptjei című könyvéből való - azt hiszem, az elsők között volt, amit kipróbáltam belőle. Mostanság talán ritkábban forgatom már, de amúgy egyik kedvenc szakácskönyvem: tényleg egyszerűen elkészíthető, finom és nem utolsósorban kímélő ételek vannak benne. Norbi stílusán lehet vitatkozni, de kétségtelen, hogy sokakon segített már - akár lefogyni, akár "csak" megtartani a normál súlyt. Én akkor kezdtem el érdeklődni a módszere iránt, mikor sok egyhelyben üléssel járó, számítógépes munkám lett, és mi tagadás, rövid idő alatt felszaladt pár kiló. Beláttam, nem lesz ez így jó! Nem állítom, hogy minden szavát szigorúan betartom, de tény, hogy a mozgás is jólesik, meg a fehér liszttől, cukortól és adalékanyagoktól mentes ételeket fogyasztva remekül érzem magam.


Recept: Almancs tízórai


Hozzávalók: 1 zöldalma, fél narancs vagy citrancs kifacsart leve (dobozos, cukormentes narancslével helyettesíthető), 1 evőkanál zabkorpa, 1 kis pohár joghurt, őrölt fahéj.

Elékszítés:
  1. Az almát meghámozom és a reszelő nagy lyukán egy müzlistálkába reszelem.
  2. Összekeverem a többi hozzávalóval, és már kész is van :-)
Jó étvégyat!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails