2008. február 13., szerda

Zabpelyhes kelkáposzta-főzelék

Amikor olvastam ezt a receptet Siccike blogján, egyből beindult a fantáziám.

Aztán nemrég sikerült szép kelkáposztához jutnom, s mivel a többi hozzávaló is adott volt, hozzáláttam a megvalósításhoz.

A káposzta leveleinek összetépkedése közben pedig kigondoltam, hogy a többi zöldséget vékonyra szeletelve adom majd hozzá - egyrészt így hamarabb megfőnek, másrészt meg a krumpli még sűrít is (lásd: krumplipüréhez főzött szeletelt krumpli és annak leve, ami kiváló levesalap).

A párolódó zöldségeknek annyira jó illatuk volt, hogy vegamix helyett csak egy pici sóval ízesítettem őket. A hagymát is kihagytam, mert annyira nem rajongok érte...

A majorannás fűszerezés különösen kíváncsivá tett. No meg a pehellyel sűrítés. Éppen zabpehely volt kéznél bontott csomag, úgyhogy azt használtam. Ha a zabkása működik, akkor itt is elvárható, hogy felvegyen valamennyi lét. Na jó, bevallom, itt csalnom kellett egy kicsit: jobban összeesett a káposzta, mint gondoltam, úgyhogy soknak bizonyult az aláöntött víz. Lekanalaztam (holnap még jó lesz valamibe alaplének), legközelebb meg majd jobban odafigyelek :-)

Az eredmény pedig: egy finom vacsora, és egy jó főzelékkészítési módszer. A krumpli meg a pehely a kötelező elem, a többi zöldség meg a fűszerezés a szabadon választható. Szeretem az ilyen testreszabható dolgokat!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails