2011. szeptember 8., csütörtök

Zabpelyhes gyümölcspite (vegán)

Bármennyire is igyekszem kiszimatolni a finomat, időnként megesik, hogy a beszerzett gyümölcs íze alulmúlja a várakozást, és nem fogy el jóízűen csak úgy. Ilyenkor szoktam beépíteni valami ételbe, például egy jó gyümölcsös sütibe. Mivel ez most igencsak lédús barack volt, nem igazi tésztát tettem alá, hanem főtt zabpelyhet, ami elázva sem rossz. Ha nem csináljuk túl édesre, akkor akár főételként is fogyasztható, mondjuk vacsorára vagy reggelire.


Hozzávalók egy 24 cm-es piteformába
az alaphoz: 1,5 bögre nagy szemű zabpehely, 1,5 evőkanál barna cukor, 1,5 bögre víz, 1/2 kávéskanál fahéj vagy mézeskalácsfűszer
a töltelékhez: 1 kg őszibarack, 1 kávéskanál fahéj vagy mézeskalácsfűszer, 1 evőkanál barna cukor
egyebek: olaj a forma kikenéséhez, édesszájúaknak további cukor a tálaláskor

Elkészítése
A zabpelyhet a cukorral és a fűszerrel állandó kevergetés mellett megfőzzük a vízben. Sűrű, ragacsos massza lesz. Vékonyan kiolajozunk egy 24 cm átmérőjű kerámia piteformát, és kanállal belesimítjuk a főtt zabpelyhet, magas peremet kialakítva a szélén. A barackot meghámozzuk, felkockázzuk és összeforgatjuk a fűszerrel, majd a zabpelyhes alapra terítjük, és meghintjük barna cukorral. Hideg sütőben indítva 180 fokon 30 percig sütjük. Akkor van kész, amikor átsült a gyümölcs, a zabpehely pedig körben elvált a formától. Langyosan vagy kihűlve tálaljuk, ízlés szerint tovább cukrozva. Ez a mennyiség 2 adag főétel vagy 4-6 adagnyi desszert. (Én most dupla adagot csináltam, ez látható a képen. Ketten kétszer jóllaktunk belőle.)

A kiinduló ötlet egy sós változat volt, amit pár éve elég sokszor készítettem. Ma már tojás helyett inkább egy kis kurkumás tejfölt tennék a túrótöltelékbe.
 

4 megjegyzés:

Kriszta írta...

Te is zabos vagy?:)Menő a zabpehely és finom4Én zabpelyhes szeletet készítettem tegnap.Jól néz ki a pitéd!

martinelli írta...

Ez finom lehet.

Bianka írta...

Nagyon finom

Zsuzsi írta...

Kipróbáltam,nagyon finom és egészséges édesség. Az összeset bevágta a család (4fő)este.
Köszönjük az ötletet!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails