2009. június 25., csütörtök

Tárkonyos zöldbab

Nem tudtam ellenállni a friss, zsenge zöldbabnak a piacon. S mivel igen nagyot nőtt a kertemben az utóbb időben a tárkony, úgy döntöttem, hogy ideje felhasználni belőle. Ehhez a két hozzávalóhoz kerestem hát receptet, majd alkottam a következő ebédet:

Köretnek párolt barna rizst szántam hozzá, így annak a felrakásával kezdtem. Kevés felforrósított olajon enyhén átpirítottam 1 bögre barna rizst, majd felöntöttem 1,5 bögre vízzel, és felforralás után kis lángon, lefedve pároltam készre (kb. 25-30 perc). Kevés sóval és összevágott tárkonylevelekkel ízesítettem.

Amíg párolódott a rizs, addig kényelmesen volt időm elkészíteni a zöldbabot. Fél kilónyi zöldbab végeit levágtam, majd 2-3 centis darabokra vagdostam ferdén. Megtisztítottam és vékony szeletekre vágtam (a hámozóval "elfaragtam") 2 karcsú répát. Vastag aljú, mély serpenyőben kevés olajat forrósítottam, majd hozzáadtam a zöldségeket, és állandóan kevergetve enyhén átpirítottam. Öntöttem alá egy kis vizet, hogy ne süljön oda (messze nem szükséges annyi, hogy ellepje), és lefedve roppanós-puhára pároltam. Közben kevés sóval, frissen őrölt tarkaborssal és összevágott tárkonylevelekkel ízesítettem. A végén megszórtam 1 evőkanál kukoricakeményítővel, összeforgattam, majd hozzákevertem 1 kis pohár (175 g) kefírt. Időnként megkeverve megvártam, míg besűrűsödik (pár perc).

Tálaláskor a tányér közepére halmoztam a zöldbabot, és körberaktam a párolt rizzsel. Így kiadósabb, de körítés nélkül, inkább főzelék kategóriában is el bírom képzelni ezt az ízletes, kellemesen savanykás zöldbabos ételt. A fenti mennyiség 2 bőséges adag.

Az ötletadó receptet Gabriellánál olvastam.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails