2009. június 24., szerda

Árpagyöngyös karfiolpaprikás


Beáztattam 1 bögre (2,5 dl) árpagyöngyöt (most csak egy jó órára, amúgy ha időben kitalálom, hogy ezt akarok főzni, akkor éjszakára a legjobb). Az áztatásra azért van szükség, mert így sokkal hamarabb megfő, ráadásul épp egyszerre a karfiollal.
2 pici fej karfiolt rózsáira szedtem; a nagyobbakat még elvágtam, hogy falatnyi darabok legyenek. Mivel a torzsája sem volt túl rostos, azt is hozzákockáztam, meg a zsenge leveleit is összeaprítottam.
Vastag aljú, mély serpenyőben kevés olajat forrósítottam, majd enyhén átpirítottam rajta a karfiolt, gyakran kevergetve. Hozzáadtam a nagyjából lecsepegtetett árpagyöngyöt, majd felöntöttem 2 bögre vízzel. Sóval, frissen darált borssal és őrölt pirospaprikával ízesítettem (előbbi kettőt csak mérsékelten adagoltam, a csemegepaprikát viszont nem sajnáltam belőle). Felforraltam, majd kis lángon, lefedve készre pároltam (kb. 25 perc, az árpagyöngyöt kell nézni).
Tálaláskor összevágott petrezselyemzöldet szórtam a tetejére. Ez a mennyiség 2 adag. Szezámmagos uborkasalátát készítettem még mellé.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails