2009. június 15., hétfő

Cseresznyés-diós morzsasüti


Az alsó tésztához kézzel gyorsan összedolgoztam az alábbiakat:
  • 12 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 3 púpozott evőkanál darált dió
  • 1 evőkanál apró szemcséjű barnacukor
  • 1 csipet só
  • 10 dkg hideg vaj, tökreszelőn gyorsan lereszelve (20 dekás csomagból, így volt hol fogni)
  • kb. 1 dl hideg víz
Fóliába csomagolva betettem a hűtőbe pihenni.

A tetejére a morzsához gyorsan összedolgoztam az alábbiakat (ugyanabban a tálban, hogy kevesebbet kelljen mosogatni):
  • 5 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 5 dkg hideg vaj, tökreszelőn gyorsan lereszelve (még mindig volt hol fogni :)
  • egy marék dió, késsel durvára vágva
  • 2 evőkanál barnacukor
  • 1 kávéskanál őrölt fahéj
Ezt is betettem a hűtőbe pihenni.

Körülbelül egy óra elteltével összeállítottam a süteményt: Kapcsos tortaformát kibéleltem a tésztával, a szélén peremet csinálva neki. Cseresznyét szórtam a közepére, jó bőven (a magozást kihagytam, így nem kellett alá zsemlemorzsa). Végül ráreszeltem a morzsának való tésztát. Gázsütőben kb. 25 perc alatt sült meg, legnagyobb lángon, előmelegítés nélkül. Kicsit hűlni hagytam, majd tányérra csúsztatva torta módjára szeleteltem. Langyosan és kihűlve egyaránt finom csemege volt.

A kiinduló receptet Chili & Vanília blogjában olvastam.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails