2009. június 8., hétfő

Cseresznyés gyümölcsrizs


1 bögre barna rizst megfőztem 2,5 bögre vízben, amibe egy csipet sót is tettem (kb. 25 perc, sose lesz olyan puha, mint a fehér, és ilyen aránnyal nem is fő el az összes leve). 2 evőkanál kukoricakeményítőt simára kevertem egy kis vízzel, majd hozzáadtam a rizshez, plusz öntöttem hozzá még 1 bögre vizet. Állandóan kevergetve sűrűsödésig főztem (1-2 perc), majd megvártam, míg langyosra hűl. 1 teáskanálnyi vanília kivonattal, csipetnyi őrölt szegfűszeggel, egy kis citromlével és 2 evőkanálnyi mézzel ízesítettem (amúgy meg ízlés szerint), majd hozzákevertem 2 marék kimagozott cseresznyét. Poharakba osztva hagytam kihűlni, és úgy tálaltam. 4 adag.

Az alapötletet ez a recept adta, csak én inkább pohárdesszertté alakítottam, és az éppen meglévő friss gyümölcsből tettem bele.

1 megjegyzés:

Hajnal írta...

Szia Dulmina!
Ma kipróbáltam a natúr befőttet cseresznyéből,és arra lennék kiváncsi,hogy neked mennyi levet engedett?Mert nekem nem sokat,de azért így is eláll?Ha van kedved nézd meg a képet a blogomba,hogy ilyennek kéne e lennie!Csináltam egy másik blogot,ahol már lesznek receptek is,szóval majd lesz csicsókás is :-))!!
A gyümölcsrizs biztos nagyon fini!!
Üdv:Hajni!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails