2009. június 26., péntek

Rakott zöldbab

A tegnap vásárolt zöldbab másik feléből készítettem ma ezt az egyszerű, de ízletes fogást ebédre:

Fél kilónyi zöldbab végeit levagdaltam, majd ferdén 2-3 centis darabokra szabdaltam. Meghámoztam és (hullámos vágóval) vékonyra szeleteltem 6 közepes krumplit. Enyhén kiolajoztam 2 kerámia piteformát (26 cm-esek, és éppen beférnek a sütőmbe egyszerre), és ezekbe rétegeztem az előkészített zöldségeket úgy, hogy alulra és felülre krumpli kerüljön. A rétegek közé kenyérmorzsát (száraz kenyérdarabok húsdarálón áthajtva) szórtam vékonyan (így nem fog lében úszni az egész a megsütés után), valamint fűszeres tejfölt kanalaztam. Ehhez 1 nagy pohár (450 g-os) tejfölt előbb 1 csapott teáskanál sóval és némi frissen darált borssal kevertem össze (a dobozában, hogy kevesebbet kelljen mosogatni utána), majd mikor fele már elfogyott így, a maradékhoz egy evőkanálnyi őrölt pirospaprikát is tettem. Így tarka lett a rakottas belseje. A legfelső krumplirétegre már nem tejföl, hanem egy kis reszelt sajt (füstölt parenyica) került. 180 fokon 40 perc alatt sült készre, előmelegítés nélkül (ezalatt előfőzés nélkül is megpuhultak a zöldségek és rápirult a sajt a tetejére). A piteformákban tálaltam (-2 mosatlan tányér, ráadásul a kiszedéskor nem csúszott szét a meleg rakottas). 2 bőséges adag.

Változatok: Tetszőleges egyéb zöldségekből is készíthető, csak a darabok méretét úgy kell megválasztani, hogy nagyjából egyszerre puhuljanak meg. A választott zöldségekhez illően a tejföl fűszerezése is ízlés szerint variálható.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails