2009. április 15., szerda

Töltött karalábé

A levelek után magukat a karalábékat is megtöltöttem. Úgy indult, hogy ebből a bevált receptből lesz ismétlés, de aztán közben jobb ötleteim támadtak. Az eredmény:

5 zsenge karalábét meghámoztam, vízszintesen kettévágtam. Feltettem főni annyi vízben, amennyi éppen ellepte. Nem főztem egészen puhára, csak addig, hogy éppen járja a villa. Hideg vízbe szedtem, majd egy vékony szélű kávéskanállal kivájtam a belsejüket, az aljukat pedig késsel egyenesre vágtam, és kiolajozott sütőlemezre sorakoztattam őket. A karalábék kivájt belsejét még visszatettem főni ugyanabban a vízben. Amikor már jó puhák voltak a darabok, leöntöttem róluk a nagyja lét (amit utána megittam), és krumplinyomóval összetörtem őket. Hozzáadtam 5 evőkanál zabpelyhet, 2 evőkanál tejfölt, és jó sok apróra vágott kaprot (ezúttal a fagyasztóból). Ezzel a masszával megtöltöttem a kivájt karalábékat, majd letekert füstölt parenyicából vágott csigát tettem mindegyiknek a tetejére (nem fogyott el hozzá egy teljes guriga, a közepéből a kis csigák megmaradtak - jól jönnek majd például egyfalatos "szendvicsekre"). 200 fokos sütőben rápirítottam a sajtot. A karalábék apró leveleivel díszítve tálaltam. Jólesett utána egy pohár fehérbor.

1 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Húha, nagyon mutatós és bizonyára finom étel született! A sajt megint remekül koronázza a karalábékat, és gyönyörűek a fotók!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails