2009. április 23., csütörtök

Krumplis-gombás egytál


Krumplit hámoztam és nem túl nagy kockákra vágtam, hogy összesen egy jó púpozott tányérnyi legyen. Mély serpenyőben kevés olajat forrósítottam, rádobtam a krumplit, és gyakori kevergetés mellett enyhén megpirítottam a külsejét (így nem fő majd szét a következő lépésben). Utána felöntöttem 1 pohár vízzel, és kis lángon, lefedve főztem tovább. Közben cikkekre vágtam 0,5 kg csiperkegombát. A krumplit kevés sóval és pár tekerésnyi borssal ízesítettem. Amikor elfőtte a levét, levettem a fedőt, és időnként rázogatással átkevertem. Mikor már majdnem puha volt, kiöntöttem egy tányérra, és félretettem. A serpenyőben újabb kevés olajat forrósítottam, és ezúttal a gombát pirítottam meg rajta. Hozzáadtam egy fél üveg (370 ml-es üveg fele) paradicsompaprika-befőttet, valamint ezt is ízesítettem egy kis sóval és borssal. Mikor levet engedett, hozzáraktam a félretett krumplit is, és időnként átkeverve együtt főztem készre. A krumplitól kicsit főzelékes állaga lett, mindennemű sűrítés nélkül. Tálaláskor friss kakukkfű-leveleket tépkedtem a tetejére. Ez a mennyiség 2 adag.

2 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Gomba-krumpli együtt. Nagyon szeretem. Sütve főleg.

Dulmina írta...

:)
Ettől jobb dolog nem is történhetett volna ezzel a kis alkalmi vétel gombával :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails