2009. április 26., vasárnap

Karalábépaprikás árpagyönggyel


1 bögre árpagyöngyöt beáztattam (most csak egy órára, de időben kitalálva a menüt éjszakára a legjobb – így jelentősen csökken a főzési idő). Mély serpenyőben kevés olajat forrósítottam, átpirítottam rajta a nagyjából lecsepegtetett árpagyöngyöt, majd felöntöttem 2 bögre vízzel (egy része a félretett áztatóvíz volt). Felforraltam, majd kis lángon, lefedve főztem tovább. Meghámoztam és falatnyi hasábokra vágtam 2 kis répát, 2 kis petrezselyemgyökeret és 2 nagy karalábét. Mikor az árpagyöngy már majdnem puha volt, hozzáadtam a zöldségeket. Kevés sóval, pár tekerésnyi borssal és 2 teáskanál őrölt pirospaprikával ízesítettem. Összekevertem, majd lefedve addig pároltam tovább az egészet, hogy a zöldségek haraphatóak legyenek. Tányérra halmoztam, majd rádaraboltam egy guriga füstölt parenyica héját (vegán változatban elhagyható). A karalábé pici leveleivel díszítettem. Ez a mennyiség 2 adag.

3 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Hogy miket nem találsz ki! Tetszik!
Ráadásul megint jár hozzá némi parenyica is, mmmm...

Dulmina írta...

Milyen jó, hogy minden más ötletem megvalósításához hiányzott valami! Különben talán sose jutott volna eszembe a maradékfelhasználás jegyében ez a nagyszerű ebéd :)

Beastie írta...

holnap kipróbáljuk, fél kiló árpagyöngyöt ásztattam, be :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails