2007. november 22., csütörtök

Töltött paprika

Szinte hihetetlen, de még sikerült kiskerti paradicsompaprikához jutnom a piacon, így újabb receptet tudtam kipróbálni Kurma dásza könyvéből. Sőt, amolyan 2 az 1-ben megoldás lett, mivel nem csak a burgonyapürével töltött változatot csináltam meg, hanem a paprikák egy részébe a tegnap főzött paradicsomos fűszeres rizsből raktam. Annál a receptnél ugyanis szerepelt, hogy akár paprika töltelékeként is felhasználható. Fogyasztáskor megoszlottak a vélemények, hogy melyik a jobb...

Recept: Töltött paprika

Hozzávalók: a burgonyás töltelékhez: 4 evőkanál vaj, 1 teáskanál szárított kapor, 1 teáskanál pirospaprika, 1 és ½ teáskanál só, 1 teáskanál szárított bazsalikom, 750 ml tört burgonya, 10-15 dkg reszelt sajt; húsos paradicsompaprikák vagy kaliforniai paprikák.

Elkészítés:

  1. A vajat felolvasztom egy nagyobb edényben, majd a tűzről levéve hozzárakom a fűszereket, a tört krumplit és a reszelt sajt háromnegyedét.
  2. A paprikákat megmosom, megszárítom. Tetejüket levágom, csutkájukat kiszedem. A paprikákat egy tepsire sorakoztatom, a levágott tetejüket meg a tepsi mellé, hogy majd mindegyikre vissza tudjam tenni a sajátját.
  3. A paprikák üregébe belekanalazom a tölteléket, megszórom reszelt sajttal, majd visszaillesztem a „kalapokat”.
  4. Előmelegített sütőben addig sütöm őket, míg a paprikák puhulnak és enyhén barnulnak (kb. 30-40 perc).

A tört krumplihoz kb. 1 liternyi vékonyra szeletelt krumplit főztem puhára enyhén sós vízben, majd leszűrve krumplinyomóval összetörtem. A szükséges töltelékmennyiség nyilván a paprikák méretétől függ, de ha marad ki, az sem tragédia. A fűszeres vajjal és sajttal összekevert krumplipürét nem csak töltelékként tudom elképzelni, hanem köretként is valamilyen egyéb ételhez.

Forrás: Kurma dásza: Ínycsiklandó vegetáriánus receptek, 67. oldal

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails