2010. április 19., hétfő

Zöldséges tarhonya (vegán)

Ebben a nem túl tavaszias időben egy nem túl tavaszias ételt készítettem ebédre:


A zöldségek előkészítésével kezdtem: meghámoztam, majd kis (úgy 1 centi élhosszúságú) kockákra vágtam répát, petrezselyemgyökeret és krumplit (tetszőleges más zöldség is mehet bele, nekem most ezek voltak még itthon a télire betárazottakból); majdnem teli lett a zöldségkeverékkel egy literes tál.

Aztán fogtam a vastag aljú, mély serpenyőmet, kevés olajat forrósítottam benne, majd fakanállal állandóan kevergetve átpirítottam rajta 1 pohár (2 dl) házi tarhonyát. Mikor már szép egyenletesen barna volt mindenhol, hozzáöntöttem az előkészített zöldséget, párat kavartam rajta, majd felöntöttem 2 pohár vízzel.

Ollóval kis darabokra vagdostam 1 marék szárított paradicsomot, és ezt is hozzátettem, valamint ízesítettem 1 evőkanál sós paprikakrémmel. Miután felfőtt, kis lángon, lefedve pároltam tovább, kb. 15 percet.

Ekkorra már alig volt alatta lé, és érezhetően puhult minden. Hozzákevertem egy marék szárított petrezselyemzöldet szétmorzsolva, majd elzártam alatta a lángot, és lefedve állni hagytam kb. 10 percet.

Ez a mennyiség 2 bőséges adag egytálétel vagy 3-4 adagnyi köret. Én most tojásos tarhonyát használtam hozzá, de tojásmentes tésztával készítve vegán fogás.

Idő: 1 órán belül megvan, még a zöldséghámozással és kézi aprítással együtt is
Pénz: kb. 150 Forint az egész
Hazai alapanyagokból.

2 megjegyzés:

Hajnal írta...

Nagyon guszta!! :-)
Holnap éppen pásztortarhonyát szerettem volna készíteni,de lehet inkább ezt a zöldséges változatot fogom :-)De én teszek majd bele egy kis házi lecsót,az annyira feldobja :-)Főleg amíg van még pár üveg!!

Dulmina írta...

A pásztortarhonyát is készítettem azóta már többször, ez most egy kísérlet volt valami másra, és szerencsére bejött. Lecsóval is biztos finom lesz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails