2010. április 2., péntek

Almás gofri (vegán)

Van már bevált vegán gofrireceptem, de mivel ez ezen felül még cukor- (és egyéb édesítő) mentes is, természetesen ki kellett próbálnom. Nem is bántam meg, az almával teljesen rendben volt az íze natúr is, némi eperdzsemmel meg aztán igazán nem lehetett rá panasz.


Egy nagy tálba raktam az alábbiakat, és fakanállal simára kevertem:
  • 2 közepes alma, finomra reszelve
  • 10 dkg zabpehelyliszt
  • 20 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 1 teáskanál vanília kivonat
  • 2 dl víz + 1 dl víz + 1/2 dl víz + igény szerint még, hogy viszonylag sűrű, de könnyen keverhető tészta legyen; álltában is sűrűsödik még, ha zavaró mértékben, akkor még egy kis víz kell neki
  • 2 evőkanál étolaj
Felfűtött gofrisütőben megsütöttem; kb. 10 db lett belőle. Lényegesen tovább (majdnem háromszor annyi ideig) kellett sütni, mint ami a gofrisütő leírásában szerepel (az nyilván a hozzá mellékelt recepthez van mérve), ráadásul közben nem szabad nézegetni, mert akkor a még nem kész gofri lapjában szétjön, és megsülve is csak külön-külön lehet óvatosan kivakargatni a feleket a sütőből.

A receptet a Rongybaba konyhában találtam, köszönet érte!

Idő: az elkezdéstől számítva kb. 10 perc múlva már lehet enni az elsőt, de a teljes adag kisütése egy jó órába is beletelik
Pénz: 150 Forintból kitelt a fenti mennyiségű tészta, ehhez jön még a választott lekvár vagy egyéb rávaló ára
Hazaiból, a vanília kivételével.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kipróbáltam, ízre nagyon finom lett, csak sütésnél az első pár darab szétjött középen, mikor kinyitottam a gofrisütőt. Én rontottam el valamit, vagy esetleg nem volt elég forró a sütő? (Jó 20 éves darab :) )
De az íze tényleg nagyon fincsi!
Vera

Dulmina írta...

Lehet, hogy nem melegedett még fel eléggé, vagy kevés volt neki annyi sütés. Ezért is írtam, hogy lényegesen tovább kell sütni, mint a szokásos gofrikat, és akkor nincs ilyen gond. A pontos sütési időt persze mindenkinek magának kell kikísérleteznie a saját sütőjéhez.
De annak örülök, hogy legalább az íze nem okozott csalódást.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails